دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در تولید علم، آموزش، پژوهش، فناوری و حل مسائل علمی پیشرو است و مورد توجه جامعه علمی و دانشگاهی ایران و جهان قرار دارد.

  حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش با بیان اینکه مرجعیت علمی، ضرورتی برای پیشرفت و توسعه علمی و فناوری محسوب می‌شود گفت: نیروی انسانی نخبه، هوشمند، متخصص، با انگیزه و اخلاق مدار سرمایه بزرگ دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مسیر مرجعیت علمی محسوب می‌شود.
 
وی ادامه داد: برای دستیابی به مرجعیت علمی نیاز به منابع مالی و تجهیزات کافی، نیروی انسانی متخصص و متعهد، زیرساخت‌های مناسب آموزشی و پژوهشی، فضای علمی و پژوهشی رقابتی و پویا است که خوشبختانه به این مقوله در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان توجه ویژه شده است.
 
وی از افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه و حمایت از فعالیت‌های پژوهشی خبر داد و گفت: هیچ محدودیتی جهت انجام فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه وجود ندارد، باتوجه به منابع مالی موجود در دانشگاه و سایر دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، نباید هیچ فعالیت و کار پژوهشی به دلیل نبودن منابع مالی در دانشگاه متوقف شود.
 
 غزنوی گفت: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در رشد علم و فناوری پیشرفت قابل توجه‌ای داشته است و در حال حاضر از متوسط کشوری هم بالاتر هستیم.
 
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رتبه ۱ تا ۷ را در بین زیرساخت‌های تحقیقات، انتشارات و کتابخانه‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی هم تیپ دارد، این رتبه شاخصی برای ارزیابی وضعیت زیرساخت‌های تحقیقاتی و انتشاراتی بر اساس وجود مراکز تحقیقاتی، تعداد مجلات علمی و پژوهشی و تعداد مقالات علمی منتشر شده در مجلات معتبر بین المللی است.
 
وی ادامه داد: باتوجه با پتانسیل و ظرفیتی که در بین اعضای هیئت علمی دانشگاه وجود دارد، امیدواریم شاهد رشد بیش از پیش این شاخص‌ها باشیم.
 
وی ادامه داد: یکی از مهمترین وقایع وزارت بهداشت درمان در سال جاری افتتاح پارک فناوری سلامت در جنوب شرق کشور بود، این پارک در داخل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در زمینی به مساحت ۸۷ هزار متر مربع ایجاد شده است و ۱۴ هزار متر سوله را جهت استفاده فن آوران و شرکت‌های دانش بنیان در اختیار دارد.
 
  نورمحمد بخشانی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: تحقیقات و فناوری در دنیای امروز به سمت تحقیقات نافع حرکت می‌کند که هدف آن حل مشکلات فعلی و آینده جامعه است.
 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: با فرآهم نمودن امکانات و زیرساخت‌های لازم جهت آموزش، بین سخن وری و دانش وری فاصله افتاده است و تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده به سمت رفع نیاز‌های جامعه پیش می‌رود چنانکه تولیدات شرکت‌های دانش بنیان و پژوهشگران این دانشگاه در سطح کشور مطرح و مورد توجه است.
 
  اسحق علی صابری، مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ در مجموع ۵۶ واحد فن آور، ۵۸ محصول فناورانه و ۲۸ محصول در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اختراع شده است.
 
وی ادامه داد: لازم است تا پژوهشگران و فناوران قبل از رونمایی ایده و اختراع خود در دفتر مالکیت فکری دانشگاه نسبت به ایده و اختراع خود و دریافت برگ اختراع سبز اقدام نمایند.
 
مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: به منظور ایجاد انگیزه و حمایت از فعالیت‌های فناورانه شرکت‌ها و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تا ۱۵ الی ۲۰ سال معاف از مالیات هستند.
 
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیش از ۴۰۰ عضو هیئت علمی دارد که از همه این عزیزان تقاضا داریم، طرح‌های پژوهشی و فناورانه خود را در پارک علم و فناوری مطرح و ثبت نمایند تا هر کدام یک محصول یک ایده فناورانه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار