روستای آب توت از توابع شهرستان گچساران این روز‌ها به علت سرسبزی طبیعت و هوای دلپذیر، جلوه‌ای تمام عیار از بهار در زمستان است که گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند.

درحالی که طبیعت بسیاری از نقاط کشورمان پوشیده از برف و درختان عریان و درخواب زمستانی هستند، اما اینجا در روستای آب توت، طبیعت جامه بهاری بر تن دارد و پرندگان سرمست از این همه زیبایی نغمه سرایی می‌کنند.

گردشگرانی که روستای آب توت از توابع دهستان گرمسیری لیشتر که در دامنه‌های مناطق گرمسیری کوه‌های زاگرس آرمیده را به عنوان مقصد سیر و سیاحت خود معرفی می‌کنند، معمولا دمای بین ۲۰ تا ۲۲ درجه سانتیگراد را در این روز‌های زمستانی تجربه می‌کنند به عبارت دیگر اینجا اقلیمی کاملا بهاری دارد.

روستای آب توت در ۳۵ کیلومتر شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران که به عنوان یک روستای الگوی اشتغال نیز شناخته می‌شود این روز‌ها افزون بر طبیعت بهاری به علت برداشت مرکباتی مانند پرتقال و نارنگی هم فال و هم تماشای خرید میوه و گلگشت است.

روستای ۲۰۰ نفری آب توت به دلیل وجود این باغستان‌ها و ۷۰ هکتار مزرعه که با سیستم‌های نوین هم آبیاری می‌شود از معدود مناطق شهرستان گچساران است که هم همه امکانات زندگی مانند آب آشامیدنی، برق، گاز، تلفن، اینترنت، مدرسه و آسفالت معابر را دارد و هم مشکل بیکاری برای اهالی آن کم است.

ساکنان لر زبان این روستا که با برخورداری از صفات برجسته شجاعت، نجابت، وطن پرستی، قدرشناسی همواره زبانزد عام و خاص بوده اند با دارا بودن فرهنگ مهمان نوازی میزبانی شایسته برای گردشگران هستند.

اهالی این روستا اعتقاد دارند که مهمان حبیب خداست و اگر دشمن هم به عنوان میهمان وارد خانه شود با احترام با او برخورد و پذیرایی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.