کارشناس مسائل اوراسیا در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایجاد تنش در روابط ایران و روسیه یک برنامه انگلیسی است

مدبر گفت: هیجانی بودن برای تخریب روابط ایران و روسیه یک برنامه انگلیسی است‌ و در شب اعلام بیانیه مراکش، سفیر انگلیس در تهران فیلمی از شادی خود منتشر کرد.

روح الله مدبر کارشناس مسائل اوراسیا درباره بیانیه مراکش بیان کرد: مساله‌ای که در ۲۴ ساعت قبل ابتدا در رسانه‌های غربی مطرح شد، در زمینه نشست ائتلاف کشور‌های عرب با فدراسیون روسیه در مراکش و مانوری بر روی بیانیه پایانی داده شد شروعش با رسانه‌های غربی بود که دستاویزی برای حمله به روابط دو کشور ایران و روسیه را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: اگر تیتر‌های خبری و توئیت‌ها را نگاه کنید متوجه می‌شوید که بسیاری از آن‌ها نگاه غیر واقعی و هیجانی به این موضوع دارند. ما در آستانه توافق جامع ۲۰ ساله با روسیه قرار داریم. دولت ایران سال‌ها پیگیر این موضوع بوده، زیرا از ابعاد مختلف به نفع ایران است. طرف غربی و آمریکایی شدیدا از تحقق این همکاری نگران است لذا از بیانیه نشست مراکش استفاده کرده است تا با بزرگنمایی بخش‌هایی از آن فضا را به سمت تنش بین تهران و مسکو هدایت کند. مسکو هرگز علیه تمامیت ارضی ایران موضعی نداشته است و مسکو همواره ثابت کرده که دوست حقیقی ملت ایران است.

مدبر افزود: این بیانیه در یک کشور دیگری منعقد شده که روسیه نیز در این اجلاس شرکت کننده بوده است. اگر قرار است اعتراضی به این بیانیه صورت بگیرد باید به همان سبک تعادلی از سوی وزارت خارجه قناعت شود.  وزارت خارجه موارد خود را مطرح کرده است و بیشتر کردن این موضوع و تبدیل آن به یک فضای جنگ رسانه‌ای و تبدیل آن به یک حمله به روسیه و تیتر‌های توهین آمیز به نفع روابط دو کشور نیست. کشور‌های حاشیه خلیج فارس در هر نشست بین اللملی که شرکت می‌کنند بیانیه مشابهی صادر می‌شود.

مدبر افزود: یک ماه قبل نیز ژاپن مانند همین بیانیه را صادر کرد اما ما شاهد هیچ حمله ای بر علیه ژاپن نبودیم یا حتی اینکه وزارت خارجه ایران اعتراضی علیه این کشور داشته باشد. اینها نشان دهنده این است که یک جریان تبلیغاتی از کوچکترین مساله بین ایران و روسیه برای گسترده کردن آن استفاده می‌کند .بیانیه ای که ژاپن داد اینگونه بود که رسما اعلام شده بود این جزایر متعلق به امارات است.

کارشناس اوراسیا تاکید کرد: اولا کشور میزبان روسیه نبوده و این کشور مهمان بوده است و یک بیانیه پایانی صادر شده که ده ها بند داشته است. روش این کار نیز همین بود که وزرای خارجه دو کشور باهم صحبت کنند و وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد که هرگز درباره حاکمیت ایران موضعی نداشته ایم. اما اینکه فضا به این سمت برود که یک جریان قدرتمند رسانه ای ایجاد شود و به سمت تیترهای توهین آمیز برود و در آن ادبیات نامتعارفی به کار برود به نفع روابط دو کشور نیست.

وی ادامه داد: هیجانی بودن برای تخریب روابط ایران و روسیه یک برنامه کاملا انگلیسی است برای مثال اگر دقت کنید در همان شب که این اتفاق افتاد سفیر انگلیس در تهران ویدئویی از رقص و شادی خود منتشر کرد ما معتقدیم که همین ویدئو مرتبط با این فضاست که توانستند دستاویزی برای روابط دو کشور پیدا کنند.

مدبر گفت: ما به زودی یک توافق جامع بیست ساله با روسیه امضا می‌کنیم که بعد از توافق با چین مهمترین توافق جامع ایران با یکی از قدرت‌های برتر جهان است و در این توافق ابعاد مهم همکاری‌ها مطرح شده ست. کدام کشور در نظام بین الملل، ایران را وارد باشگاه فضایی کرد؟ کدام کشور مساله ۲۳ ساله معطل مانده راهگذر شمال به جنوب در داخل خاک ایران را رفع می کند؟ کدام کشور ایران را وارد بریکس کرد؟ اگر مساله‌ای هم در نشست مراکش رخ داده است بیشتر کردن این تنش به نفع دشمنان ایران است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۵ دی ۱۴۰۲
یعنی روس ها خر هستند؟!
چیزی که عیان است... چه حاجت به بیان است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۰۵ دی ۱۴۰۲
؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۵ دی ۱۴۰۲
ایجاد تنش در روابط ایران و جهان مربوط به کی هست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۴ دی ۱۴۰۲
ایجاد تنش بین غرب و امریکا با ایران برنامه روسیه نیست احیانا؟
Netherlands
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۴ دی ۱۴۰۲
گرجستان ارمنستان باکو نخجوان همه رو روسها از ایران جدا کردن گیرم اینگلیسها از ایران طلا دزدیدن اما روسها سرزمین ما رو تجزیه کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۴ دی ۱۴۰۲
همه کشوری فکر منافع ملی خودشون هستن
Germany
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۴ دی ۱۴۰۲
این آقا میمیره بزای روسیه جون میده براش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۴ دی ۱۴۰۲
عجب دایی جان ناپلئونی هستی!
Iran (Islamic Republic of)
محمد مددی
۰۹:۵۱ ۰۴ دی ۱۴۰۲
روسیه در طول تاریخ همیشه خیانت کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۰۴ دی ۱۴۰۲
انگلیس ،کشوری که همواره در حال دسیسه چیدن علیه کشورمان بوده و هست
Iran (Islamic Republic of)
عبد الله
۲۳:۰۸ ۰۳ دی ۱۴۰۲
مشنگ ،الان روسبه وچین به علت ضعف ایران ذات واقعی خودشان را نشان دادند که البته از بزرگترین کمکهای خدادادی است. آه که اگر
روسای ایران با سیاست ایرانی مانند امیر کبیر برخورد کنند هم روسیه و هم غرب جوری میخورند که ایران را ۱۰۰ سال زدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۳ دی ۱۴۰۲
تمامیت ارضی کشور رو روسیه زیر سوال برده بعد میگن توطئه ایجاد تنش توسط انگلیس

فردا روسیه به ایران حمله کنه تجاوز کنه به ناموس تیتر میزنند جهاد فرزندآوری
صد رحمت به اینترنشنال باز دروغ های اونا باور پذیر تر بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۳ دی ۱۴۰۲
روسیه ابلیس کبیر اکنون عملا ارباب ایران هست و هر خطایی و دشمنی که بر علیه ایران کرد افرادی مثل شما باید توجیه بکنید که کارش خوب بوده است و اگر کسی دربرابر او جبهه گرفت به تحریک انگلیس می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۳ دی ۱۴۰۲
واقعا یعنی روسیه از انگلیس گول خورده؟ این اقا مردم رو چی فرض کرده؟مسئولان در سیاست سالهاست که اشتباه رفته اند و خود را در دام سیاستهای کثیف روسیه و چین انداخته اند. روسیه و چین و تمام کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای از سیاست کلی ایران اطلاع دارند و هر کدام به نوعی در حال غارت منافع ایران اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۳ دی ۱۴۰۲
سلام مدیران باشگاه خبرنگاران این مطلب را در صفحه اول قرار بدهید تا جواب مقاله آقای مدبر را کماکان اطلاع رسانی شود شاید این آقای مدبر در نوشتن مقاله تاریخ روابط ایران و دسیسه های روسیه ترازی را مطالعه نماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۳ دی ۱۴۰۲
دشمن دشمنه روس و آمریکا و انگلیس و آلمان .... نداره مرگ بر همشون ما باید فقط به منافع مردم خودمون فکر کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۳ دی ۱۴۰۲
برای شما باشگاه خبرنگاران وابسته متاسفم طرفدار ایران باشید دشمن دشمنه روسیه و انگلیس نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۳ دی ۱۴۰۲
بعیده انگلیس چنین لطفی به ما کنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۰۳ دی ۱۴۰۲
[جناب آقای مدبر
صحبت شما درست اما وزیر امور خارجه روسیه با داشتن چندین سال وزارت و تجربه سیاسی ودر استانه سند 20 ساله با این همه دانایی چرا سند کنفرانس مراکش را با داشتن بند جزایر ایران امضاء و تأیید می نماید بیانات جنابعالی تضاد کلی با این حرکت روسیه دارد
روسیه از گذشته خواهان تسلط بر خلیج فارس می باشد و در را رسیدن به این خواسته هر کاری می نمایید که در آینده به تواند در این سه جزیر پایگاه داشته باشد و خود حاکم بر این آبره مهمو حیاتی برای ایران باشد و از میسر شمال به جنوب نیز استفاده برده باشد لذا عکس العمل آقایان به جا و باید با شدت بیشتر با دخالت روسیه برخورد شود .
رقصیدن سفیر انگلیس خبیس را هم دست کم نگیر و هوشیار باش که این رقصیدن به خاطر همراهی روسیه با اهداف مشتر آنها می باشد . آهای مدبر ذهن خود را روشن کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۳ دی ۱۴۰۲
باشه تو راست میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۳ دی ۱۴۰۲
چرا ناراحت می شود . اتحاد و همبستگی مردم ایران بود که صدام کافر نتوانست یک وجب از خاک ایران بگیرد . قرارداد ترکمن چای را فراموش کرده ای که با دسیسه و خائین داخلی به ایران تحمیل شد . تاریخ این تزاری روسیه را مطالعه کن اصلا دقت نموده اید این کمونست ها دو آتیشه ایرانی چرا در روسیه زندگی نمی کنند و همه انها در اروپا زندگی می کنند چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۰۳ دی ۱۴۰۲
اینکه انگلیس از این قضیه خوشحال شده دلیل نمیشه که توطئه انگلیس بوده ، مثلا ما از بهم خوردن رابطه ژاپن با عربستان خوشحال میشیم ولی دلیل نمیشه که حتما ما دلیل بهم خوردن رابطه بوده باشیم
تو تاریخ مگه نخوندید دوره قاجار هم روسیه همین بلا رو سر ما آورد میمومد با ما پیمان می‌بست بعد از پشت با انگلیس و فرانسه دست به یکی میکرد
نمونه دیگه ش هم اینهمه قطعنامه ای هست که تو شورای امنیت اگر روسیه مخالفت میکرد علیه ما صادر نمیشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۳ دی ۱۴۰۲
این بار دوم است که روسیه غلط اضافی می کند
بیخودی او را تطهیر نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۳ دی ۱۴۰۲
سالها با این روش که این اتفاق کار امریکا و انگلیس است و دشمن هست زندگی مردم بهم ریختید
حالا چه مسئله داخلی باشه چه خارجی نه اینکه اونا کاری نمیکنند ولی درصد تاثیر بسیار پائین است
الان چای دبش کار کی بود انگلیس ؟
برا پیشرفت کشور و بهبود امور این افراد باید از مسئولیت خلع بشوند
و این روش مسخره منهدم بشه و پشت این روش دزدیها و منفعتها قائم نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۳ دی ۱۴۰۲
آقای کارشناس روسیه و چین این موضوع را اعلام کرده اند و دوست دارند اعراب را دست خودشان نگه دارند و یا با این کارها می خواهند ایران دست و پایش بسته بشه . چون روسیه و چین به عنوان پشتوانه ایران حساب می شوند و کسی که پشتوانه ندارد . در حالت ضعف است و بیشتر خویشتنداری می کند .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۴۴ ۰۳ دی ۱۴۰۲
چند میگیری گریه نکنی
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۶:۳۷ ۰۳ دی ۱۴۰۲
شما اینجا نظر این شخص را گذاشتید ولی مردم غیور و ایرانیان باغیرت به حساب کاربری سفارت روس حمله کردند و حالیشون کردن که ایرانی سکوت نمیکنه.در ضمن روسیه و هر کس دیگر که در مورد ایران حرفی بزنه که خلاف باشه خیلی غلط کرده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۳ دی ۱۴۰۲
این کارشناس رو از کجا پیدا کردید،انگلیسی چه دخلی به گربه صفتی روسیه داره تا بوده،روسیه خائن بوده و از پشت خنجر زن بی جهت کشور دیگه رو درگیر نکنید خائن بدتر از دشمن است.به جای این کارشناس بابا بزرگ بی سواد من رو بیارید از نامردی روسها تو تاریخ برات میگه،نیازی نیست با این حرف های غیر کارشناسی چهره روسیه رو تطهیر کنید.
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۶:۱۰ ۰۳ دی ۱۴۰۲
یعنی شما ادعا میکنید که انگلیس در سیاست های حکومتی روسیه و شخص پوتین دخالت و حتی دستور میدهد
کارشناس دو هزاری همین میشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۴۸ ۰۳ دی ۱۴۰۲
با سلام و احترام ....منم با نظر شما موافقم .درضمن شما آقای ناکارشناس از کجا فهمیدی رقص و شادی سفیر انگلیس بخاطر این موضوع می‌باشد.
Netherlands
امیر
۱۶:۰۸ ۰۳ دی ۱۴۰۲
روسیه خیلی سال است که داره خنجر به قلب مردم میزنه ای ملت ایران این را بفهمید که حد اقل 50 درصد مقامات بالای کشوری دستوراتشون رو از روسا میگیرن روسیه همون کشوری است که نمیگزراد ما با غرب رابطه داشته باشیم و ما را عقب نگه میدارد فقیر نگه داشتن مردم ایران واقعا هنر می خواهد ولی این رو طرفداران روس بیشرم بدانند که ما برای ذره ذره این خاک خون میدهیم مرگ بر پوتین و عوامل داخلی آن. ترو خدا yjc پخش کن بدون سانسور شرافت حرفه ای خود را نشان بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۰۵ دی ۱۴۰۲
مرگ بر روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۳ دی ۱۴۰۲
یعنی انتظار داری مردم این چرندیات باورکنن یعنی انگلیس ب روسیه گفته پای قعطنامه رو امضا کن، چرا ب مردم ایران توهین میکنی با این چرندیات،، اونی که فکر میکنی خودتی ن مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۳ دی ۱۴۰۲
"در شب اعلام بیانیه مراکش، سفیر انگلیس در تهران فیلمی از شادی خود منتشر کرد"؟
واقها انقدر .... یا خودت رو به .... میزنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۳ دی ۱۴۰۲
بله شما راست میگی هیجانی نمیشیم شما هم سیگارتو بکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۳ دی ۱۴۰۲
همون بهتر که روابط با روسیه قطع بشه.. روسیه ازپشت خنجر میزنه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۳ دی ۱۴۰۲
اگه فکر کنیم که روسیه هیچ کاری تا حالا برای ما نکرده باشه، حداقل تا حالا چند بار به قطعنامه های پیشنهادی آمریکا و انگلیس علیه مردم ایران رای منفی داده و حتی چند بار از حق وتو خودش استفاده کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۰۵ دی ۱۴۰۲
ای کاش خنجر بود ول کن نیست تا خون ملت نخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۳ دی ۱۴۰۲
بعد پهلوی مردانگی در ایران مرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۳ دی ۱۴۰۲
احسنت
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۳ دی ۱۴۰۲
مرگ بر پهلوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۳ دی ۱۴۰۲
بلائی های پهلویها این پدر وپسر برسر ایران آوردن که هر چه تلاش می کنندمسئولین ما این بلاها را
از سرملت بزدایند توان آن برای ملت عزیز ایران مشکل شد
نمونه اش واگذاری بحرین و کریدورگذرگاه آإربایجان وارمنستان به ترکیه که امروزتجارت مان به اروپاه سخت شده که
بایدهربار نازآزربایجان را بکشیم وسبیلش را چرب کنیم تا اجازه عبور داده بشه اینها را نمی بینی؟ که از دست پخت پهلویهاست ؟
برو یک کمی معلوماتت را بالا ببر حدااقل برای اینکه با این جهل از مملکتت نمیری اینکه
از پهلوی دم می زنی؟ ناراحت نباش اگر در دنیا از همنشینی با پهلوی محروم شدی در
آن دنیا حتما وجزما با پهلوی در یک جا محشور می شوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۳ دی ۱۴۰۲
غیرت داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۳ دی ۱۴۰۲
آره پهلوی مرد بود حالا این مرد پهلوی چرا فرار کرد آره مردونه پشت طرفداراش خالی کرد عجب مردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۳ دی ۱۴۰۲
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۵:۱۸ ۰۳ دی ۱۴۰۲
جناب کارشناس !
اگر شما به این مطالب بی اعتبار دل خوش میشوی خوش باش !
یعنی روسیه بچه ایی است که بازیچه انگلیس شود ؟؟!!!
روسیه دنبال منافع خود است. مثل هر کشور دیگری.
اگر کسی فکر کرده روسیه متحد استراتژیک !!!!! و این لغات دهان پر کن است ، او در محاسباتش اشتباه کرده و دچار توهم بوده.البته قطعا غرب از اینکه روسیه متحد ما باشد ناراحت خواهند شد. اما حقیقت این است روسیه و چین متحد ما # نیستند.
نه روسیه و نه چین هیچکدام ( ابدا و اصلا) متحد استراتژیک ما نیستند . الان زمانه ایی است که روابط بین الملل بر اساس منافع تعیین می‌شود.
متاسفانه بعضی از مقامات سیاسی ما # البته فقط کمی و مختصری به دور از # علم سیاست هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۳ دی ۱۴۰۲
ماشاءالله از علمت بحیرت افتادیم ؟
کجائی ای نابغه مسئولین گمت کردن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۳ دی ۱۴۰۲
يه عده دوست دارن امريكا و دوستانش متحد ما بشن اونم كه خودش رو نشون داده حالا با هر موضوعي بوق ميشن و از اي داد وطنم همه رو كر مي كنن
كاشكي وطن دوستي شون رياكارانه نبود ملت دست تون رو خونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۳ دی ۱۴۰۲
درود بر ظریف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۰۳ دی ۱۴۰۲
اشتباه مثبت دادم ظریف رفت وجاشو به وارد داد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۰۷ ۰۳ دی ۱۴۰۲
وقتی مملکت با افکار دایی جان ناپلئونی اداره می شود.اگر سفیر انگلیس در السالوادور با سگش بد برخورد کنه حتما یک دسیسه ای برای حکومت ما در کار هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۳ دی ۱۴۰۲
یه طیف خاصی هستن کلا چون منطق درستی ندارن برای قبولاندن نظرات نادقیقشون به مغالطه های اینچنینی روی میارن تا با ایجاد توهم توطئه فضا رو برا القای ادعاهای ناپخته فراهم کنند چون وقتی پای احساسات اومد وسط منطق می‌ره کنار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۳ دی ۱۴۰۲
بوقی رو‌ببرید یک اواواو بخونه همچی حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۳ دی ۱۴۰۲
امثال شماها دارید می خوانید چه غمی ما را ای اواو
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۳ دی ۱۴۰۲
انفجار پتروشیمی بیرجند هم مشکوک هست شنیده شده پهباد سرگردان روسیه خورده بهش
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۳ دی ۱۴۰۲
انفجار پتروشیمی بیرجند هم مشکوک هست شنیده شده پهباد سرگردان روسیه خورده بهش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۳ دی ۱۴۰۲
ای ناقلا نکند با تومشورت گرفتن چرا بعنوان هموطن زودتر خبر دار نکردی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۳ دی ۱۴۰۲
شما دشمن تر از روسیه با ایران پیدا کن.کدوم کشور نصف ایرانو به تاراج برد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۳ دی ۱۴۰۲
انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۵:۰۸ ۰۳ دی ۱۴۰۲
شمال ایران هم با خیانت فرانسه و انگلیس و شاه فاسد قجر از دست رفت. برو این چرندیاتو جای دیگه بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۳ دی ۱۴۰۲
مرگ بر وطن فروشهای کمونیست پرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۳ دی ۱۴۰۲
عمو گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدن گردن مسگری
چه ربطی به نظام دارد ؟
نظام می بیند خوی استکبار روسیه نسبت به ایران ندارد با او نمی تواند بعنوان همساده ربطه اش را قطع کند
اگر امریکاه نسبت به ایران هم این موضوع یعنی خویی استکباری را نداشته باشد و اموال مسروقه ایران را دزدیده برگرداند ایران با امریکاه هم رابطه برقرار
می کند اینرا مسئولین تراز اول مملکت مان بارها فرمودن مگربا اسرائیل غاصب دزد خون آشام
یک کمی با تحقیقات وآگاهی مطلب بنویسد ونقدکنید تا وقت خواننده گرفته نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۳ دی ۱۴۰۲
انگلیس ،کشوری که همواره در حال دسیسه چیدن علیه کشورمان بوده و هست در هر جنگ و قطعنامه علیه کشورمون جزء اولین ها بوده که به آن پیوسته.حتی در جنگ جهانی اول باعث مرگ ۱۰ میلیون ایرانی شده.تا الان هم همین سیاست رو ادامه داده.اگه وجود سفارت در ایران براشون نفع نداشت ایجا سفیر نداشتند.چون بهتر می توانند نقشه هاشون رو عملی کنند.بهترین کار اینه هر چه زودتر سفیرشون رواز کشورمون پرتش کنیم بیرون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۳ دی ۱۴۰۲
رابطه با کشور چین یک رابطه برد و برد هست چون نه تنها حکومت کنونی چین بلکه از هزاران سال پیش رابطه ما با کشور چین یک رابطه برد و برد بوده و هست. مثال‌ها در این مورد فراوان هست. مردم چین در تجارت و معامله مکر و حیله بسیار کمتر نسبت به کشورهای دیگر بکار می برند و خوی استعماری ندارند. شما بر چه اساسی با چه پیشینه تاریخی به ما می گویید که دولت روسیه یک دولت دو رو و دو رنگی نیست در حالی که هزاران مورد بر اثبات این موضوع در تاریخ ما وجود دارد. واقعا تعجب آور هست که شما چطور کارشناسی می کنید بعد از این همه سرزمین جدا شده از کشور ما توسط کشور استعماری روسیه واقعا جای شک و تعجب دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۳ دی ۱۴۰۲
اصلا نباید اجازه داد هرکس تحلیل ارائه بده و البته گزارش هم بشه. با روسیه فقط در حد روابط دیپلماتیک . کشوری است بسیار منفعت طلب و بی رحم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۳ دی ۱۴۰۲
آخه نابغه وزیر خارجه روسیه با سران عرب بر سر جزایر سه گانه به نفع آنها بیانه میده بعد شما دهن وا میکنی میگی کار انگلیس هست تا کی میخواید بگید کار دشمن هست ..کار روسیه از قبل انقلاب همین بود الان هم همینه ادامه کار قبلش هست چرا میندازی گردن انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۳ دی ۱۴۰۲
توآگاهیت کم است تقصیر کاشناس چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۸ ۰۳ دی ۱۴۰۲
روسیه از زمان قاجار تا الان دشمن شماره یک است به مردم متکی باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۳ دی ۱۴۰۲
يه كيف انگليسي ديكه ،كي ايران از دست اين شياطين مكار راحت ميشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۳ دی ۱۴۰۲
امیدوارم منافع ملی بخاطر پست ومقام فردی یا گروهی فدا نشود شما بدیهیات درسیاست وروابط بین الملل رابا مغالطه وارونه جلوه داده و ملت را نادان فرض میکنید یا شاید فاقد هرگونه دانش دیپلماتیک هستید که این مطالب را نوشته اید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۳ دی ۱۴۰۲
با دانش دیپلماتیک خودت بیا دشمنی‌های روسیه و غرب رو بزار رو دوکفه ترازو، بعد ببین کدوم سنگین تره. اینهمه دشمنی و جنگ و کشتار غرب در منطقه رو نمیبینی بعد واسه یه بیانیه باور کن رگ گردنت زده بیرون! عجب!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۳ دی ۱۴۰۲
روسیه دشمن ایران بوده و هست
Iran (Islamic Republic of)
!!!
۱۳:۴۶ ۰۳ دی ۱۴۰۲
لطفا چرت و پرت نگین!! نه مسئولای انگلیسی و نه آمریکایی نبودن که از طرف موضع گیری بکنن !! اونی هم که بیانیه رو امضا کرده از مسئولین دولت روسیه بوده!! تا حالا هم هیچ پوزشی هم و یا دلجویی از دولت روسیه در تکرار این مواضعشون نداشتن!!! وقتی اقتدار و صلابت در مواضع سیاسی و روابط بین الملل بر اساس منافع ملی نباشه ! نتیجه ای بهتر از این عایدمون نمیشه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۳ دی ۱۴۰۲
اولا که وزیر امور خارجه روسیه گفته که به تمامیت ارضی ایران احترام می‌گذاریم، دوما این بابا هم نگفته آمریکا یا انگلیس بیانیه داده، گفته آنها از ایجاد اختلاف بین ما خوشحال هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۳ دی ۱۴۰۲
روسیه در این قضیه روحیه پلید خود را نشان داد قضیه شمال جنوب نفع این مسئله به روسیه بیشتر از ایران دارد چون در اکراین به بن بست رسیده است برای خروج از بن بست خود طرح کریدور شمال جنوب را راه انداخت ودر بریکس هم ایران را عضو کرد تا چرخه را کامل کند و نفع بیشتری ببرد چون سرشاخ بریکس روسیه است ایران در آن به عنوان گاو شیرده عمل خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۳ دی ۱۴۰۲
طبق معمول بی عرضگی ها و بی مسئولیت هاتون را بندازین تقصیر دشمن انگلیس و آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۳ دی ۱۴۰۲
مرگ بر بیگانه پرستان وطن فروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۳ دی ۱۴۰۲
امثال شما چقدر بی غیرت هستید به جدایی قسمتی از خاک کشورمون داره روسها کمک می کنند اون وقت طرف اونا را میگیرید به شما ها هم میگن ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۳ دی ۱۴۰۲
کاش اون موقعی که آمریکا، اسرائیل، و کشورهای اروپایی داشتن با مصاحبه و حمایت از تجزیه طلبان چهار گوشه ایران رو جدا می‌کردند هم همینقدر رگ غیرتت گل می‌کرد!
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۴ دی ۱۴۰۲
اینام که یاد گرفتن فرار رو به جلو میکنن ، از کجا میدونی چه کرده یا نکرده . روسیه ایران رو فروخته به عربا باز داری از منافق حرف میزنی ، عقل هم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۳ دی ۱۴۰۲
پاچه خوار پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۳ دی ۱۴۰۲
مرگ بر ارباب پوتین
Germany
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۳ دی ۱۴۰۲
خجالت بکشید!
روسیه قفقاز رو گرفت؟
شما خوبید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۳ دی ۱۴۰۲
بياد بحرين از دست رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۳ دی ۱۴۰۲
خوب خدا را شکر شما به نمایندگی از ایران رفتید آلمان را گرفتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۳ دی ۱۴۰۲
اولا که اون موقع اتحاد جماهیر شوروی بود. دوما زمان قاجار بود. سوم در جمهوری اسلامی ایران علیرغم این همه دشمن داخلی و خارجی حتی یک وجب از خاک کشور از دست نرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۳ دی ۱۴۰۲
کارشناس های دوزاری که میگن همینان.ساکت شو کشورو دارن خاکشو مصادره میکنن واسه اعراب میگه کار انگلیس.بی غیرت بگو میترسیم به روسیه حرفی بزنیم میندازیم گردن اینو اون.هر کی از ننش قهر کرده شده کارشناس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۳ دی ۱۴۰۲
جشن شب یلدای ایرانی و حفظ فرهنگ ایرانی توسط سفارت انگلیس را ماله کشی بر تجاوز روس به تمامیت ارضی ایران می کنید؟اینقدر شرق گدا و نوکر پوتین شده اید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۳ دی ۱۴۰۲
یعنی بنظر شما کاشناس بفرمائید اگر ایران بدامن امریکا برود غرب گدا نمی شود ؟
ببخشید سوال را مطرح کردم چون ما ایرانیها با این اسقلالمان چطور ما را شرق گدا دیدید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۳ دی ۱۴۰۲
به هر حال باید جانب احتیاط را رعایت کرد .هیچکس دوست نیست. هر ایرانی که کمی تاریخ کشور را بداند متوجه میشود هیچ کشوری دوستی برای خیرخواهی و منفعت با ایران نداشته
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۳:۱۶ ۰۳ دی ۱۴۰۲
گند شناس .
انچه که عیان است....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۳ دی ۱۴۰۲
لعنت به انگلیس و آمریکا و رژیم صهیونیستی
ان شاء الله هر بدی که برای کشورهای مستقل می خواهند سر خودشون نازل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۳ دی ۱۴۰۲
لعنت بر انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۳ دی ۱۴۰۲
عجب
چرا هر وقت رئیس جمهور میره مسکو چند روز بعدش این میشه دفعه قبل این بود
سند خیانت روسها یک مورد نیست که با اینجور ماله کشی توجیه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۳ دی ۱۴۰۲
چه انگلیس چه روس چه آمریکا همه بفکر خویشند وهیچ فرقی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۳ دی ۱۴۰۲
بابا وزیرامورخارجه روسیه در امارات روی جزایر سه گانه ایران به امارات مثبت داد اونوقت نقش انگلیس اینجاست؟شماها هرچه گم میکنید و کم می‌آورید و.....بندازید گردن انگلیس آمریکا روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۳ دی ۱۴۰۲
ماست مالی ها شروع شد
همانطور که عمال غرب در این کشور باید به زیر و برن پیش باباهاشون در خانه
عمال شرق هم باید برند خونه باباشون
و جفتشون گورشونو ازین کشور گم کنند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۴۹ ۰۳ دی ۱۴۰۲
جالبه مردم معمولی ایران، روسیه و رفتار و واکنشها و بدقولیا و اینکه نمیشه روش حساب کرد رو به خوبی میدونن! اما مسئولین نمیدونن یا خودشونو میزنن به ندونستن!
United States of America
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۳ دی ۱۴۰۲
کسی که خواب هست میشه بیدارش کرد اما کسی خودشو زده بخواب نه نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۳ دی ۱۴۰۲
این مدبر کارشناس است و یا متعصب عاشق روسها یا مامور روسها
نکنه روسها بهت گفتند برو بنداز گردن انگلیس
بابا اینارو کی استخدام کرده ؟
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۲:۴۷ ۰۳ دی ۱۴۰۲
هر کسی علیه تمامیت ارضی ایران گوهی بخوره ، دشمن ایران و مردمی ، هر کی باشه دوست قبل و یا دشمن قبل ، باید قبول کنیم ، ژاپن باشه یا روسیه ، همه دنبال منفعت هستن ، پس باید ارزش خودمون و کشورمان بالا ببریم کسی نتونه ، قدرتها رو با پول بخره ، اگه روسیه یا هر کسی خودشو میفروشن ما خریدار باشیم نه کشورهای تازه به دوران رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۳ دی ۱۴۰۲
بس کنید بابا این منطق که کشورها آدم اهنی هستند و اختیاری ندارند مسخره است
الان در این مورد انگلیس کنترل روسیه رو بدست گرفته است
بله طبق اون عکس سفارت روسیه و صندلی انگلیس روسیه باهم شاید بستن ولی روسیه بچه خوب نیست نبوده است نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۳ دی ۱۴۰۲
فهم یک بچه از تو کارشناس سیاسی! خیلی بالاتر است
خنک سیاست یعنی تعادل ایجاد کردن هر کشوری
به فکر منافع خودش است ما نباید به یک سمت غش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۳ دی ۱۴۰۲
سیاسته بچه بازی نیست که کسی روی کسی تاثیر گذار باشه، همه ی کشورا اتاق فکر دارن مثل ایران نیستن هر مسئولی یه چیزی بگه، وحدت کلمه و نظر وحود داره توی همه کشورا، از پایینترین رده مسئولانش تا رده های بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۳ دی ۱۴۰۲
شاهد حمله علیه ژاپن نبودیم چون ژاپن طول تاریخ هیچ ضربه ای به ایران نزد که هیچ خیر هم داشته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۳ دی ۱۴۰۲
ما که سیاست نه شرقی نه غربی رو میخواستیم دنبال کنیم

پس چی شد؟! چرا انقدر آویزون روسیه و چین ایم؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۳ دی ۱۴۰۲
روسیه دوست حقیقی ملت ایران است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۳ دی ۱۴۰۲
حالا ایران هم یک اینچنین اجلاسی برگزار کند و چند کشور و روسیه را دعوت کند و بیانیه ای به نفع خود صادر کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۳ دی ۱۴۰۲
عرصه سیاسی دنیا خیلی وسیع ناهموار است و برای بازی در این وادی باید واقعا دیپلمات بود
روسها کهنه کارهای این عرصه هستند و بازی کردن با انها خیلی هوش و ذکاوت میخواد
مسئولین ما فکرمی کنند باید با دنیا براساس اخلاق رابطه داشت درحالیکه بازی سیاسی صرفا یک بازی است و باید بازیگر بود !
سید ابراهیم میره با حالتی خاص با پوتین روبوسی میکنه
در کاخ سفید نماز میخونه
خاطرش جمع میشه که بله دوستیم دیگه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۳ دی ۱۴۰۲
شخص وزیر جاسوس امور خارجه باید پاسخگو باشد!!! لطفا سانسور نکنید
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۲:۵۶ ۰۳ دی ۱۴۰۲
اتفاقاآقای امیرعبدالله خیلی بنظرآدم خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۳ دی ۱۴۰۲
انگلیس کجا بود چرا بی ربط حرف می زنید روسیه تا بوده همین بوده غیر قابل اعتماد و فقط دنبال منافع خودش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۳ دی ۱۴۰۲
وقتی چوب کردن تو آستینت اونوقت به خودتون میاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۳ دی ۱۴۰۲
هرکی بفکر خویشه کوسه بفکر ریشه
ماله کش بترس از آن روزیکه انگلستان دیگه شما را نخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۳ دی ۱۴۰۲
خیر
هیچکس شما رو آدم حساب نمیکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۳ دی ۱۴۰۲
اگه منظورت ایرانی‌هاست که مگه تو اینطور حساب نشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۳ دی ۱۴۰۲
انگلیس و روسیه مثل هم هستند منافع خودشون را دنبال می‌کنند
انگلیسی خیلی بد است.
چرا رفیق تمام قد است.
Italy
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۳ دی ۱۴۰۲
همین که جشن شب یلدا سفیر انگلیس رو به این مسئله ربط میده معلوم میشه اندازه یک نوجوون 15 ساله هم روابط بین الملل نمی دونه چه برسه که تحلیلگر باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۳ دی ۱۴۰۲
اینها دوس داشتن سفیر انگلیس باهاشون همراه بشه و شب یلدا بشینه گریه کنه تا صبح که چرا مردم ایران اون شب شادی کردن!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۳ دی ۱۴۰۲
چی میگوید مردکه روسی چندمین بار است که زیادگویی کرده بعد شما رفوگری میکنید انگلیس چکاره موضوع است یعنی انگلیس در روح و کالبد روستها نفوذ برده و این الفاظ سخیف مکرر به زبان اآورده اند یا شما نمی خواهید بپذیرید روس ها دارند خیانت می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۳ دی ۱۴۰۲
روسیه فقط بفکر منافع خودش هست، در آینده به ایران از پشت خنجر میزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۳ دی ۱۴۰۲
نخیر برنامه انگلیسی کدومه، این همان سیاست خارجی اصیل روسی هست.
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۱:۴۶ ۰۳ دی ۱۴۰۲
این بازی سیاسی انگلیسها رو برو برای پوتین و روسیه بگو که در امورات داخلی تمامیت ارضی ایران اسلامی دخالت کرده و در مورد جزایره سه گانه خلیج فارس پایش را بیشتر از گلیمش دراز کرده است مگر ایران اسلامی در امورات داخلی روسیه و تمامیت ارضی دخالت می کند یا کرده . والسلام .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۳ دی ۱۴۰۲
امارات خیر ندیده عامل اسرائیل در منطقه هست و در روابط ایران با همسایگان اختلال ایجاد می کند.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۴۲ ۰۳ دی ۱۴۰۲
عجب سیاستی دارید!؟! آررره راست میگید. ولی آقای مدبر دفعه قبلیها چی؟؟؟
آخرین اخبار