۲۱ هکتار از مناطق بیابانی گناباد با مشارکت خانواده‌ها نهال کاری شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناباد گفت:‌ ۲۱ هکتار از مناطق بیابانی این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون و طی ۲ مرحله پویش خانوادگی و با مشارکت مردم نهال کاری و احیاء‌ شد.

مجتبی محرابی گفت:‌ در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال در سطح کشور، در مجموع ۲ هزار و ۶۲۵ نهال در قالب ۲ پویش خانوادگی به مناسبت سالروز ولادت امام رضا (ع) و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از ابتدای امسال تاکنون با مشارکت خانواده ها و مسوولان و کارکنان دستگاههای اجرایی در عرصه های بیابانی گناباد کاشته شد.

وی ادامه داد:‌ چهار میلیون و ۱۴۰ هزار اصله نهال در ایستگاه تثبیت شن و بیابان زدایی روستای "قوژد" گناباد طی سال جاری تولید شد و علاوه بر تامین نیاز این شهرستان ، نهال مورد نیاز ۲۱ شهرستان استان خراسان رضوی هم به تدریج از این محل تامین می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناباد گفت:‌ از این تعداد ۱۴۰ هزار اصله نهال از ابتدای سال جاری تاکنون توزیع شد که ۸۰ هزار اصله نهال در بین شهرستانهای خراسان رضوی و ۶۰ هزار اصله نهال در شهرستان گناباد کاشته شد.

محرابی افزود:‌ پویش مردمی و خانوادگی کاشت نهال طی سال جاری در چند نوبت دیگر هم در این شهرستان اجرا می شود.

رهبر معظم انقلاب سال گذشته در آیین روز درختکاری گفته بودند:‌ اگر هر ایرانی سه نهال بکارد، برنامه دولت برای کاشت یک میلیارد نهال از سال ۱۴۰۲ آغاز و در طول چهار سال محقق خواهد شد.

طبق اعلام معاون فنی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی سهم این استان از اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال، کاشت سالانه ۳۷ تا ۴۰ میلیون نهال است.

۸۵ درصد از عرصه پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربعی گناباد را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهد که چهار کانون فرسایش بادی با ۲۳۱ هزار هکتار آن را در وضعیت بحرانی قرار داده است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار