رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمان گفت: استان کرمان در زمینه کشت قراردادی، رتبه ۹ کشوری را دارد که نسبت به هفته قبل رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

جلسه وبیناری کشاورزی قراردادی با حضور مشاور وزیر و مدیرکل امور استان ها، معاون امور زراعت و کلیه اعضای  ستادی کارگروه کشاورزی قرادادی (مجریان و نهاده های پشتیبان)، برگزار شد.  

از استان کرمان بیگلری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، آهنگری مدیر زراعت،  رئیسی مدیر کل تعاون روستایی استان و کلیه اعضای کشت قراردادی محصولات اساسی‌ در استان به صورت بر خط حضور داشتند. 

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در این نشست وبیناری کشت قراردادی محصولات کشاورزی کشوری ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پیشرفت فیزیکی کشاورزی قراردادی گندم ، جو و دانه های روغنی در استان کرمان، گفت: از اول سطح ابلاغی کشت قراردادی (۳۵ هزار و ۲۰۰ هکتار) در استان کرمان تاکنون به میزان ۶ هزار و ۷۲۳ هکتار قرارداد ( حدود ۱۸ ٪ ) اجرایی شده است‌. 

وی افزود: استان کرمان در زمینه کشت قراردادی، رتبه ۹ کشوری را دارد که نسبت به هفته قبل رشد قابل ملاحظه ای داشته است و این امر مرهون همت همه جانبه همکاران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان می باشد.

بیگلری بیان کرد: در زمینه بیمه محصولات تحت کشت قراردادی نیز با بیش از ۸۰ درصد صدور بیمه نامه، وضعیت نسبتا مطلوبی در استان برقرار است.

کشت قراردادی، نوعی برنامه تولید در کشاورزی است که براساس آن بین کشاورز به عنوان تولیدکننده و دولت به عنوان خریدار قراردادی، شامل شرایط تولید و بازاریابی خرید محصول منعقد می‌شود و در جریان آن، کشاورزان متقاضی که توان تامین نهاده‌های مورد نیاز را ندارند، بر اساس برنامه اعلام شده به کشت نوع خاصی از محصول که بیشتر شامل غلات و دانه‌های روغنی است، می‌پردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار