حماس: صلیب سرخ سرنوشت اهالی غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی را پیگیری کند

جنبش حماس از نهاد‌های بین المللی و حقوقی خواست برای پیگیری سرنوشت صد‌ها تن از اهالی غزه در زندان‌های رژیم اسرائیل بین المللی اقدام کنند.

به نقل از رسانه‌های فلسطینی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: بدنبال آزادی ۲۰ زندانی فلسطینی با آثار شکنجه بر روی بدنشان، بار دیگر از کمیته بین المللی صلیب سرخ می‌خواهیم برای مشخص کردن سرنوشت صد‌ها زندانی فلسطینی از اهالی غزه در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی در شرایط مبهم اقدام کند.

جنبش حماس تأکید کرد: همچنین از سازمان‌ها و نهاد‌های حقوقی نیز درخواست می‌کنیم ضمن ثبت و مستندسازی اظهارات بازداشت شدگان فلسطینی تازه آزاد شده از زندان‌های رژیم اسرائیل، پرونده آن‌ها را در دادگاه‌های بین المللی ذیربط و محاکمه سران این رژیم به دلیل رفتار وحشیانه شان مطرح کنند.

حماس همچنین از نهاد‌های بین المللی خواست رژیم صهیونیستی را برای مشخص شدن سرنوشت بازداشت شدگان غزه، تحت فشار قرار دهند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از رسانه‌های عبری گزارش داد رژیم صهیونیستی حدود ۳۰۰ فلسطینی از اهالی غزه را به اتهام مشارکت در عملیات طوفان الاقصی در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) در مناطق اطراف غزه در شرایط بسیار ناگواری نگهداری می‌کند.

کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم اذعان کرد: از جمله شرایط بازداشت این زندانیان، زدن دستبند به طور مداوم در سلول‌های کاملا تاریک و محرومیت از خروج از سلول جز یک بار در روز است.

این شبکه می‌افزاید: بازداشت شدگان از حق ملاقات با نیرو‌های صلیب سرخ یا وکلا محروم هستند و حداقل میزان غذای لازم را دریافت می‌کنند.

براساس این گزارش، بازداشت شدگان فلسطینی در یکی از زندان‌های ویژه در سرزمین‌های اشغالی نگهداری می‌شوند و به طور کامل از سایر بازداشت شدگان فلسطینی جدا شده اند.

این گزارش تأکید می‌کند رژیم صهیونیستی در حال حاضر از بیم آسیب دیدن اسرایش در نوار غزه، هیچ گونه عجله‌ای برای تفهیم اتهام این بازداشت شدگان ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۴:۲۲ ۰۴ دی ۱۴۰۲
کدام صلیب سرخ کدام کشک کدام پشم
آخرین اخبار