مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: طرح دسترسی به اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری در شهر‌های یزد، میبد، بافق و حمیدیا در دست اجرا است و تا شهریور سال آینده، در همه مناطق استان اجرایی می‌شود.

محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از اجرای ۱۵۰ کیلومتر حفاری در شهر‌های یزد، میبد، بافق و حمیدیا خبر داد و گفت: تاکنون در کل استان ۱۵۰ کیلومتر حفاری و ۷۲ کیلومتر فیبرکشی انجام شده است. 

او افزود: با ارائه سرویس FTTX ضمن دسترسی مردم، کسب و کارها، صنایع و ارگان‌های دولتی و خدمت رسان به شبکه پرسرعت با کیفیت مناسب و سرعت بیش از ۹۰ برابر وضعیت موجود استان، با کاهش تقاضا روی سرویس موبایل، بهبود کیفیت شبکه ۴ G و اجرای شبکه ۵ G نیز فراهم و مردم عزیز استان طعم شیرین فناوری را بیش از پیش خواهند چشید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد ادامه داد: طرح ملی دسترسی منازل و کسب و کار‌ها به فیبرنوری با هدف ایجاد بیش از ۲۷۰ هزار پورت دسترسی در استان یزد به شبکه فیبرنوری در قالب طرح بزرگ و ملی FTTX تا پایان دولت برنامه ریزی شده تا زیرساخت لازم برای توسعه اقتصاد دیجیتال و رفع نیاز مردم و کسب و کار‌ها در دهه‌های آینده فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.