حمیدرضا فشکی روز دوشنبه با ارائه گزارشی از روند رسیدگی به شکایتهای مردمی در حوزه محیط زیست، گفت: ادارهکل محیط زیست استان برای برقراری ارتباط مستقیم با همشهریان جهت دریافت انتقادات، پیشنهادات، شکایات و گزارشات، راههای سهل الوصول مختلفی را فراهم آوردهاست.
رئیس اداره بازرسی محیط زیست قم سامانه اختصاصی سازمان حفاظت محیط زیست با شماره تلفن ۱۵۴۰ را به عنوان یکی از مهمترین راههای ارتباطی این ادارهکل با مردم عنوان کرد و افزود: این سامانه از طریق تلفن ثابت و همراه، به صورت شبانه روزی و بدون نیاز به حضور مردم، آماده دریافت شکایتها و گزارشهای مردمی و همچنین ثبت حوادث زیست محیطی است.
فشکی گفت: این ادارهکل علاوه بر پاسخگویی حضوری به همشهریان، ازطریق تلفنهای ۸۲-۳۲۶۰۲۹۸۱-۰۲۵ و همچنین شماره ۰۹۱۰۷۲۲۷۵۴۱ در فضای مجازی ایتا، بله و روبیکا، به صورت غیرحضوری آماده خدمتگزاری به مردم است.
رئیس اداره بازرسی محیط زیست قم در ادامه بابیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، بیش از ۱۰۰ مورد شکایت و گزارشهای مردمی از آلودگیها و تخلفات زیست محیطی در سطح استان قم به این اداره کل رسیده است، گفت: تمامی این موارد بلافاصله جهت رسیدگی و پاسخگویی به مردم، در دستور کار قرار گرفتهاست.
فشکی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از شکایتهای مردمی از طریق سامانه ۱۵۴۰ و دیگر شکایتها و گزارشها از طریق سامانه سامد، فضای مجازی، تلفنی و حضوری به این ادارهکل رسیدهاست، بیان کرد: بیش از نیمی از شکایتهای مردمی در رابطه با آلودگی هوا در سطح شهر و نیز شهرکها و نواحی صنعتی بودهاست.
رئیس اداره بازرسی محیط زیست قم تصریح کرد: امیدواریم با مشارکت حداکثری مردم و مسؤولان بر اساس ماده ۵۰ قانون اساسی که حفاظت از محیط زیست را یک وظیفه همگانی میداند، ضمن مقابله با تخلفات زیست محیطی در ابعاد گوناگون، بتوانیم به اهداف متعالی سازمان محیط زیست دست یابیم.