بیش از ۴۰ درصد دعاوی دادگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد مربوط به مالکیت است

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورتی که اراضی کشاورزی مردم سنددار شود دعاوی در مراجع قضایی به حداقل خواهد رسید.

محبوب افراسیاب در نشست شورای قضایی استان با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه مردم وفاداری خود به نظام و انقلاب را در عرصه‌های مختلف ثابت کردند به ظرفیت‌های استان در حوزه آب، نفت و گاز، گردشکری و منابع طبیعی پرداخت و افزود: مردم کهگیلویه و بویراحمد در تمام انتخابات رتبه اول مشارکت را داشتند و در انتخابات پیش رو هم با داشتن مردمی روشن فکر و تیزبین رتبه اول را کسب خواهند کرد.
 
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صنعت توریسم حرف برای گفتن دارد، گفت: در این زمینه کار خاصی صورت نگرفته که بخشی از آن از دسترس حوزه قضایی خارج است.
 
افراسیاب با توجه به ضعف امکانات اداره ثبت اسناد و املاک استان از معاون رئیس قوه قضائیه درخواست مساعدت نسبت به استان کرد و ادامه داد: با تخصیص منابع سخت افزاری و نرم افزاری، لجستیک و سرمایه کافی توجه ویژه‌ای به این استان شود تا در زمینه طرح حدنگاری و اثبات مالکیت به جایگاه خوبی دست پیدا کنیم.
 
وی با اشاره به نگاه آمایش سرزمینی تصریح کرد: در زمینه رفع تداخلات و تعارضات به این استان عنایت ویژه‌ای شود.
 
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عمده مردم این استان کم بضاعت هستند، عنوان کرد: وسیله امرار و معاش این مردم دو هزار زمین کشاورزی است که در مواردی که ادله دقیقی در خصوص اراضی این افراد وجود ندارد و در مقام شک هستیم تفسیر به نفع مردم باشد تا بلکه قدمی در راستای توسعه استان برداریم.
 
همچنین سید عیسی حسنی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از پای کار بودن همه مدیران طرح کاداستر در استان خبر داد و گفت: زمان کاربری برای ثبت یک قطعه زمین کوچک در استان برابر با یک قطعه بزرگ در سایر استان‌های کشور است.
 
وی از کمبود امکانات در ادارات و سازمان‌های مربوط به منابع طبیعی و محیط زیست در استان خبر داد و اظهار کرد: یکی از ادارات حفاظت از منابع طبیعی و اراضی کشاورزی در استان تنها دو دستگاه خودرو دارد و این زیبنده نیست.
 
حسنی خواستار افزایش تعداد قضات برای رسیدگی به پرونده‌های ثبتی در استان شد و بیان کرد: در اجرای طرح کاداستر و حد نگاری اراضی کشاورزی و منابع طبیعی در استان، لازم است همکاران قضایی بیشتری برای این منظور ابلاغ قضایی ویژه بگیرند تا این طرح با موفقیت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.