۱۲ هیات ورزشی در قزوین با سرپرستی اداره می‌شود

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان قزوین گفت: ۱۲ هیات از ۵۱ هیات ورزشی استان با حکم سرپرستی اداره می‌شوند و برگزاری مجمع انتخاباتی آن‌ها نیز در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان است.

سیدمحسن جواهری معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان قزوین گفت: رشته‌های اسکیت، آمادگی جسمانی، ووشو، دوچرخه سواری، سوارکاری، شطرنج و بازی‌های فکری، کوهنوردی، موتورسواری و اتومبیلرانی، ورزش‌های رزمی، ورزش‌های سه گانه، وزنه بردازی و شمشیر بازی از جمله هیات‌هایی هستند که هم اکنون به صورت سرپرستی اداره می‌شوند.

وی افزود: هشت مجمع انتخاباتی از ابتدای سال جدید تاکنون برای هیات‌های ورزشی استان قزوین برگزار شده است و روسای آن نیز انتخاب شدند، اما همچنان برخی دیگر از هیات‌های ورزشی استان با سرپرستی اداره می‌شوند.

به گفته جواهری، متاسفانه عملکرد ضعیف برخی از روسای هیات‌های ورزشی در گذشته و پایان دوره فعالیت چهار ساله آن‌ها از مهمترین دلایل تعیین سرپرست برای این هیات‌ها است.

وی با اشاره به اینکه برای مجمع انتخاباتی رشته‌ها ووشو، کوهنوردی و دوچرخه سواری فراخوان داده شده، در خصوص نحوه انتخاب روسای هیات‌های ورزشی، تاکید کرد: فراخوان روسای هیات‌های ورزشی از طریق روزنامه و فضای مجازی به داوطلبان اطلاع رسانی می‌شود و علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به اداره کل ورزش و جوانان در انتخابات هیات، ثبت نام کنند.

جواهری اضافه کرد: برگزاری مجمع انتخاباتی هیات‌های ورزشی که به صورت سرپرست اداه می‌شود بایستی بعد از سه ماه برگزار و در صورت مساعد نبودن شرایط برگزاری، مدیرکل می‌تواند این مدت را برای سه ماه دیگر تمدید کند و این حداکثر زمان برای سرپرستی یک هیات ورزشی است.

وی یادآور شد: داشتن حداقل مدرک لیسانس و پنج سال سابقه مدیریتی از شرط‌های اولیه ثبت نام برای ریاست هیات ورزشی است که در صورت تایید صلاحیت‌های نهایی، افراد حایز شرایط می‌توانند در رای گیری شرکت کنند.

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، روسای هیات‌ها براساس تخصص مدیریتی و استعلام‌های خاص تایید و توسط فعالان آن رشته ورزشی انتخاب می‌شوند و این در حالی است که از عملکرد کاری آنان نیز به صورت مداوم ارزیابی صورت می‌پذیرد.

استان قزوین در حال حاضر ۷۳ هزار و ۲۵۳ بیمه شده ورزشی دارد که از این تعداد، ۳۷ هزار و ۳۱۲ نفر مرد و مابقی بیمه شدگان را بانوان تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار