حماس: دیوان کیفری بین‌المللی جنایتکاران جنگی صهیونیست را محاکمه کند

جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای خواستار محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین المللی و جلوگیری از فرار آن‌ها از مجازات شد.

به نقل از رسانه‌های فلسطینی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین خواستار محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین المللی شد و تأکید کرد عدم اقدام دیوان کیفری بین‌المللی درباره آنچه در فلسطین در حال روی دادن است باعث مطرح شدن سوالاتی درباره نقش این نهاد در زمینه دفاع از شهروندان در مقابل جنایتکاران جنگی خواهد شد.

جنبش حماس همچنین اعلام کرد: از دیوان کیفری بین المللی می‌خواهیم با نادیده گرفتن فشار‌های سیاسی، به مسئولیت هایش برای محاکمه عوامل کشتار و جنایت در غزه عمل کند.

بیانیه جنبش حماس در حالی است که منابع خبری فلسطینی گزارش دادند که با تخلیه شمار دیگری از شهدای بمباران‌های ۲۴ ساعت اخیر اشغالگران علیه منطقه مرکزی نوار غزه، تعداد کل شهدای این منطقه به ۱۲۰ نفر افزایش یافته است.

۲ اردوگاه المغازی و البریج در مرکز نوار غزه از دیروز شاهد حملات ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. همچنین جنوب نوار غزه از جمله شهر‌های خان‌یونس و رفح نیز از شب گذشته شاهد بمباران‌های ارتش رژیم صهیونیستی بودند که در جریان آن شماری شهید و زخمی شده‌اند.

سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز نوار غزه ظهر امروز گفت که تعدادی از زخمی‌ها به علت نبود تجهیزات و وسایل پزشکی به شهادت رسیدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، اقدام به بمباران مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه کرده که در اثر این جنایت ضدانسانی بنابر آمار وزارت بهداشت غزه تاکنون ۲۰ هزار و ۴۲۴ شهروند فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۵۴ هزار و ۳۶ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار