مرز آستارا یکی از مرز‌های مهم ترانزیت و صادرات کالا کشور است

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه مرز آستارا یکی از مرز‌های مهم ترانزیت و صادرات کالا است،گفت: مشکلات این مرز با توجه به قدمت ۲۰ ساله نیازمند بازنگری بود که انجام شد.

داریوش امانی ، معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز مرز آستارا را یکی از مرز‌های مهم ترانزیت و صادرت کالا از کشور دانست و افزود: مشکلات این پایانه در گذشته وجود داشت و باتوجه به قدمت ۲۰ ساله نیازمند بازنگری بود که انجام شد و با برگزاری جلسات و امضای تفاهم نامه‌هایی با کشور آذربایجان درخصوص گذر مرزی جدید اقدام می‌شود.

داریوش امانی اضافه کرد: درزمان حاضر زمینی به مساحت هفت و نیم هکتار در این منطقه برای ایجاد پایانه جدید تملک شده و اکنون مراحل مقدماتی تعیین مشاور و پیمانکار را طی می‌کند؛ سال آینده اعتبار آن در بودجه پیش بینی می‌شود تا ساخت و ساز پایانه جدید آستارا شروع شود.

به گفته وی، با افتتاح این پایانه ظرفیت ورود و خروج ۲ کشور بیشتر خواهد شد و سایت جدید بعنوان پایانه مرزی تجاری و باری و پایانه موجود مسافری باقی خواهد ماند.

آستارا دروازه‌ای برای تجارت با منطقه قفقاز، اوراسیا و روسیه است

اسدالله عباسی بعد از بازدید پل مرزی بین کشور‌های ایران و جمهوری آذربایجان گفت: در این سفر مسائل و مشکلات این شهرستان از قبیل خسارت وارده به ابنیه پس از حادثه سیل آستارا، ساماندهی ورود و خروج کامیون‌ها در نقطه مرزی و رفع مشکلات ترافیکی ناشی از تردد آن‌ها مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

وی ادامه داد: ساخت پل مرزی آستارا که با شروع به کار این دولت در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی آن با حضور وزیر راه و شهرسازی طی انعقاد قراردادی با جمهوری آذربایجان آغاز شد، در حال آماده سازی و بازگشایی است و بزودی ورود و خروج کامیون‌ها با افتتاح این مسیر تسهیل شده و ظرفیت‌ها به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

استاندار گیلان اضافه کرد: عملیات اجرایی پل ورودی روگذر مسیر آستارا به اردبیل نیز در حال انجام است و تلاش می‌کنیم کار سرعت بیشتری بگیرد؛ همچنین با اتمام و راه اندازی پروژه راه آهن رشت- کاسپین با حضور وزیر راه و شهرسازی و در سفر رییس جمهور به گیلان آغاز خواهد شد.

عباسی در مورد تردد مسافران از مرز آستارا نیز گفت: در روز افتتاح این پروژه با سفرای آذربایجان به گفتگو خواهیم نشست تا در مورد ورود و خروج مسافران راه حلی پیدا کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.