یادواره هزار و ۳۰۰ شهید کازرون برگزار شد/ اقتدار و شجاعت رزمندگان شهرستان به اثبات رسیده است

یادواره هزار و ۳۰۰ شهید کازرون امروز ۴ دی ماه همزمان با روز کازرون برگزار شد.

 سردار سرتیپ دوم پاسدار ابراهیم بیانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در یادواره هزار و ۳۰۰ شهید شهرستان کازرون در مصلی نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بزرگان شهرستان کازرون با بیان اینکه این شهرستان هم در بُعد دینی و هم بُعد ملی می‌درخشد، اظهار کرد: سابقه رشادت‌ها و دلاورمردی‌های مردم این شهرستان به پیش از ۱۰۰ سال قبل در مبارزه با دولت استعمار انگلیس به رهبری ناصر دیوان کازرونی برمی گردد.

او ادامه داد: ناصر دیوان در کنار سایر بزرگان این کشور از جمله صولت‌الدوله قشقایی و مبارزان دشتستانی و تنگستانی علم قیام علیه انگلیس را برافراشتند و اجازه ندادند این سرزمین به دست استعمار بیفتد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: عملیات سوسنگرد از دیگر عملیات‌هایی است که کازرونی‌ها در دوران دفاع مقدس در آن حماسه ساز شدند. 

او به شهادت ۸۵ رزمنده شهرستان کازرون در ۴ دی سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ پرداخت و گفت: در آمار شهدای عملیات کربلای ۴، که دروازه فتح و پیروزی عملیات کربلای ۵ است پیشتازی رزمندگان کازرون در آمار شهدای این عملیات محرز است که از هزار شهید، ۸۵ شهید کازرونی بودند و همین مساله بیانگر این است کازرونی‌ها خط شکن و غواص بودند و این شجاعت، عظمت، افتخار و اقتدار رزمندگان کازرون را در طول ۸ سال دفاع مقدس اثبات می‌کند.

بیانی به حضور فعال رزمندگان کازرون در جبهه‌ها اشاره کرد و افزود: حضور بالای رزمندگان کازرون در جبهه‌های ۸ سال دفاع مقدس در گردان‌های فجر، ثارالله (ع)، حضرت زینب (س)، امام رضا (ع) و یگان دریایی لشکر المهدی (عج)، چشمگیر و قابل تقدیر است.

 او بیان کرد: این روز‌ها اوج مظلومیت مردم غزه و خباثت آمریکا و اسرائیل غاصب را در باریکه غزه شاهد هستیم که که به یاری خدا پیروزی حتمی در این جنگ با مردم فلسطین خواهد بود.

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمد صباحی امام جمعه کازرون، اجرای گروه سرود، دکلمه خوانی و اجرای تئاتر از جمله دیگر برنامه‌های یادواره شهدای کازرون بود.

برچسب ها: یادواره شهدا ، شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.