پرداخت تسهیلات بانکی کم‌بهره به‌منظور توانمندسازی و اشتغال پایدار روستاییان در اردبیل

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل گفت: به‌منظور توانمندسازی، مهاجرت معکوس، درآمدزایی و اشتغال پایدار روستاییان و دهیاری‌ها، تسهیلات بانکی کم‌بهره پرداخت می‌شود.

شاهپور آذروند در نشست با دهیاران شهرستان کوثر در راستای بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های شهرستان کوثر با اشاره به بسته‌های حمایتی دولت سیزدهم برای روستاها، گفت: به‌منظور توانمندسازی، مهاجرت معکوس، درآمدزایی و اشتغال پایدار روستاییان و دهیاری‌ها، تسهیلات بانکی کم‌بهره پرداخت می‌شود.

او با اشاره به بسته‌های حمایتی دولت سیزدهم در زمینه تسهیلات بانکی کم‌بهره برای روستاها، اظهار کرد: یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال وام با بهره ۴درصد به‌منظور راه‌اندازی پنل خورشیدی، ۵۵۰ میلیارد ریال وام ۱۰ درصد جهت پنل گازی CHP و وام ۱۰ درصد برای خرید ماشین‌آلات سنگین و سبک به قیمت کارخانه‌ای و تسهیلات برای طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی برای دهیاری‌ها و تعاونی دهیاری‌ها در نظر گرفته شده است.  

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل افزود: وام‌های مذکور جهت توانمندسازی، مهاجرت معکوس، درآمدزایی و اشتغال پایدار روستاییان و دهیاری‌ها بوده و بخش خصوصی نیز جهت سرمایه‌گذاری می‌تواند در این امر مشارکت داشته باشند.  

آذروند تصریح کرد: طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم‌پایه در روستا‌ها به‌عنوان سند تحول روستا با هدف تثبیت جمعیت فعلی روستا‌ها و عشایر استان اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.