خط کشی بیش از هزار کیلومتر از محور‌های مواصلاتی خراسان شمالی

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت:هزار و ۱۰۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی خراسان شمالی طی ۹ ماه امسال خط کشی شد.

 حامد معروف گفت: اجرای ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع علائم افقی و خط نوشته‌ها و تعمیر و نصب حفاظ ایمنی گاردریل و نرده پل به طول ۳ کیلومتر از دیگر اقداماتی است که در این مدت به منظور ایمنی جاده‌ها انجام شده است.

او به تهیه، نصب و تعمیرات ۱۳ هزار عدد علائم ایمنی راه‌ها اخطاری، انتظامی، ومسیرنما اشاره کرد و گفت : ۴۰۰ متر مربع تابلو‌های اطلاعاتی راه‌ها با اولویت نقاط پرتصادف، راه‌های آسیایی و گردشگری تهیه، نصب و تعمیر و ۱۵ کیلومتر شیار لرزاننده طولی با اولویت میانه راه‌های دوخطه اجرا شده است.

معروف ایمن سازی ۳۶۰ عدد سرگاردریل با اولویت بالی شکل و مهار در خاک، موانع صلب و دماغه‌ها و نصب ناحیه انتقالی پل‌ها را از جمله اقدامات دیگر در حوزه ایمنی راه و حریم برشمرد و گفت: کاربران جاده‌ای می‌توانند هر گونه نواقص جاده‌ای را از طریق سامانه ارتباطی ۱۴۱ به این اداره کل اعلام کنند.

خط کشی محور‌ها موجب افزایش ایمنی راه ها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران جاده‌ای به ویژه در شب، تفکیک باند‌های رفت و برگشت و کاهش تصادفات رانندگی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.