از اوکراین تا غزه؛ سیاست خارجی آمریکا در سال ۲۰۲۳ شکست خورد

مجله سیاستمداری آمریکا با شکست‌خورده خواندن سیاست خارجه بایدن در سال ۲۰۲۳ خواستار تغییر وضعیت برای سال آینده شد.

مجله «Responsible State Craft» که توسط مؤسسه آمریکایی کوئینسی منتشر می‌شود امروز سه شنبه سیاست خارجی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۲۳ را «شکست خورده» توصیف کرد.

 این مجله گفت که کارنامه سیاست خارجی دولت بایدن در سال ۲۰۲۳ برای آمریکا مملوء از زیان است و این نیازی به لاف زدن بایدن به ویژه با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ ندارد.

این مجله در ادامه افزود که آمریکا در پایان سال ۲۰۲۳ نسبت به ابتدای سال خسته‌تر خواهد شد درحالیکه بایدن موفقیت‌های سیاسی بسیار کمی کسب کرده است. این مجله همچنین خاطرنشان کرد که در بیشتر روز‌های سال، هیچ فاجعه بزرگی رخ نداده است، اما موضوع در دو ماه گذشته تغییر کرد، زمانی که بایدن به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی چک سفید داد تا جنگی طولانی در غزه به راه بیندازد.

بایدن واشنگتن را متعهد به حمایت از یک جنگ خارجی دیگر کرده در حالی که درگیری در اوکراین به بن بست رسیده است. اگرچه آمریکا موظف به حمایت از این جنگ نبود، اما بایدن مایل بود آن را به یکی از سیاست‌های امضاء کننده خود تبدیل کند و در سخنرانی عمومی خود آن را به حمایت از اوکراین پیوند نزدیک داد. 

این روزنامه گزارش داد که حمایت از جنگ، نیرو‌های آمریکایی در عراق و سوریه را در معرض حملات متعددی قرار داده و خطرات ضد ناو‌های آمریکایی در دریای سرخ نیز به دلیل حملات به یمن افزایش یافت. غریزه بایدن برای حمایت از رژیم صهیونیستی تا پایان، احتمال وقوع یک جنگ گسترده‌تر را افزایش داده است که نیرو‌های آمریکایی را در معرض خطر بیشتری قرار می‌دهد.

به نوشته این مجله، دولت بایدن نه تنها اعتبار واشنگتن را با توجه به حقوق بشر و قوانین بین‌الملل سوزاند، بلکه آمریکا را نیز با جنایات جنگی مرتکب شده علیه غیرنظامیان فلسطینی پیوند داد. این مجله آمریکایی تاکید کرد که بایدن سیاست خارجی خود را در سال ۲۰۲۳ با اتکای بیش از حد به ابزار‌های نظامی و تلاش اندک در تعامل دیپلماتیک تعریف کرد و این موضوع ممکن است یکی از دلایل عدم تایید مردم از مدیریت بایدن در سیاست خارجی باشد.

 این مجله به بایدن توصیه کرد که با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۴ تغییرات اساسی در رویکرد جامع خود، به ویژه در نوار غزه، به نفع آمریکا ایجاد کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۷ ۰۶ دی ۱۴۰۲
جزایر سه گانه هم با دستور روسیه به امارات داده می شن واقعا خیانت روسها حد ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۷ ۰۶ دی ۱۴۰۲
جزایر سه گانه هم با دستور روسیه به امارات داده می شن واقعا خیانت روسها حد ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
هر چی سایت انلاین هست لپ تاب و گوشی رو ناموجود زده ، اگه قراره دلار گرون بشه به ما هم بگید.
United States of America
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۵ دی ۱۴۰۲
چرا این دو خبیث سقط نمیشوند نتایانیهو وبایدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۵ دی ۱۴۰۲
وحتما،‌ازیمن‌تاغزه‌شماپیروز‌میدان‌بودید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
در هر حال ما پیروزیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۵ دی ۱۴۰۲
آره جون عمه ات
آخرین اخبار