تیم بررسی وضعیت افراد مشکوک به تقلب در کنکور مشخص شد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از واگذاری بررسی وضعیت افراد مشکوک به تقلب در کنکور به هیات عالی تجدیدنظر وزارتخانه‌های علوم و بهداشت خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه  اظهارکرد: در جلسه دو موضوع مهم در یک فضای علمی و کارشناسی مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت و دستور اول اختصاص به رسیدگی موضوع داوطلبانی که مشکوک به تقلّب در کنکور بودند که تأکید می‌شود هیچ دانشجویی که تقلب آن محرز شده است در رسیدگی‌های دیوان عدالت اداری به دانشگاه بازگشت نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه موضوع محل بحث پیرامون دانشجویانی بوده که مشکوک به تقلب در آزمون کنکور بوده و مقرر شد که تصمیم‌های اتّخاذ شده در دیوان عدالت اداری در هیئت‌های عالی رسیدگی و تجدید نظر وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی بررسی شود و با یک توافق بین این هیئت‌های عالی تجدید نظر و دیوان عدالت اداری جمع‌بندی نهایی انجام و ابلاغ شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ان‌شاء‌الله با توافق صورت گرفته و تعامل دو قوه مجریه و قوه قضائیه این بحث به سرانجام خواهد رسید و تمام تلاش بر این است که حق کسی ضایع نشود.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه گفت: موضوع دوم جلسه گفتگو پیرامون مصوبه جلسه ۶۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که مقرر شده اصلاحیه‌ای در مصوبه ۶۳۰ جلسه پبرامون هیئت‌های عالی تجدید نظر در وزارتخانه‌های علوم بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی اعمال شود و با اصلاحیه صورت گرفته این موضوع نیز مورد توافق طرفین قرار گرفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خاتمه گفت: برای این جلسه فوق‌العاده شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه‌ای در دبیرخانه شورا با حضور رئیس دیوان عدالت اداری و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین جلسه‌ای در حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شده بود که جمع‌بندی این جلسات در جلسه امروز مورد توافق نهایی قرار گرفت.

برچسب ها: سنجش ، تقلب در کنکور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۵ دی ۱۴۰۲
وقتی کسی چند سال پشت کنکور بوده و در نهایت تونسته دندانپزشکی قبول بشه حدنصاب ۲۰ درصد را حتی ۳ سال بعدم میتونسته بزنه. پس چرا طفره رفته از تست مجدد؟ سخت فهمیدن داستان؟ طرف درسی را ۸۰ زده بعد گفتن مجدد آزمون بده منفی زده. مشکل فهمش؟ متاسفانه توی این روزگار فقط پول داشته باشی خدایی میکنی روی زمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۰۵ دی ۱۴۰۲
داانشگاه دیگه فایده نداره نهایت ۲ سالش خوبه... مدرسه هم زیادی هست باید ۲ سال اخر مدرسه رو حذف کنن جوونا برن دنبال علاقشون. این سیستم اموزشی فرسایشی باعث تنبلی و افسردگی میشه و عملا بی فایده هست. اگر دوسالو حذف کنن هم بحران معلم حل میشه هم هزینه ها میاد پایین.
United States of America
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
از سال تاسیس دانشگاه ها بخصوص علوم پزشکی این پارتی بازی و تقلب ها بوده و بسیاری از پزشکان گذشته را نیز در بر میگیره . امیدواریم از همین مقطع جلوگیری شود و عدالت آموزشی برقرارشود.
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۱:۴۶ ۰۵ دی ۱۴۰۲
کلاس خصوصی میرن پایه علمی شوند رو تقویت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۵ دی ۱۴۰۲
اگه یک درصدم اشتباهی محروم بشن بازم میارزه که جلوی ورود صد تا متقلب به دانشگاه‌های دولتی که با پول مردم داره میچرخه و آبروی مملکتن گرفته بشه
آخرین اخبار