مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از برگزاری رزمایش زلزله در مدارس این استان به مناسبت پنجم دی ماه سالروز زلزله بم و روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی خبر داد.

مسعود مثنوی اظهار داشت: رزمایش زلزله با سناریوی از پیش تعیین شده ساعت ۱۰ صبح امروز پنجم دی ماه ۱۴۰۲ در مدارس سراسر استان برگزار و آموزش‌های لازم در خصوص یافتن مکان‌های امن در ساختمان و نکات ایمنی در هنگام زلزله به دانش آموزان و مربیان آنان آموزش داده شد.

وی افزود: در این رزمایش تعدادی مصدوم فرضی داشت که در ابتدا سیستم ارزیاب هلال احمر به منطقه اعزام و اعلام خسارت و مصدومین احتمالی شناسایی شد که بنا به ضرورت اورژانس ۱۱۵ و سازمان آتش نشانی به محل فراخوانده شدند.

مثنوی اضافه کرد: در رزمایش زلزله، تیم عملیاتی انتقال اضطراری و اسکان به همراه خودرو‌های آمبولانس و ست نجات هلال احمر و آمبولانس‌های ۱۱۵ در کمترین زمان ممکن در صحنه حاضر شدند و چادر‌های درمانگاهی و اسکان موقت در محل امن حادثه از سوی تیم اسکان اضطراری خواهران و برادران هلال احمر ایجاد شد و در همین حین پرسنل عملیاتی دیگر اقدام به تریاژ مصدومین کردند که مصدومین را از منطقه خطر خارج و به محل امن انتقال دادند.


بیشتر بخوانید


وی بیان داشت: در این رزمایش مدیریت بحران و سازمان‌های امدادی از جمله اورژانس، آتش نشانی، برق، گاز، جمعیت هلال احمر و نیروی انتظامی و دیگر ارگان‌های مربوطه حضور داشتند.

مثنوی ادامه داد: هدف از برگزاری این رزمایش ها آموزش حفظ خونسردی و همچنین تاب‌آوری پناهگیری و خروج اضطراری در هنگام وقوع زلزله به خانواده‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار