اشتغالزایی برای بیش از ۱۳۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاهی در کردستان

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: امسال برای یک هزار و ۳۵۰ فارغ‌التحصیل دانشگاهی در کردستان اشتغال ایجاد شده است.

فرزاد پیشکاری در سومین جلسه بررسی اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی استان اظهار کرد:  وزارت کار اهتمام جدی در بحث اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی دارد، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در بحث سیاست‌های تشویقی بازار کار فارغ التحصیلان دانشگاهی از جمله طرح کارورزی، یارانه دستمزد و مشوق‌های بیمه‌ای مسیر مناسبی برای همه جویندگان کار و کارفرمایان فراهم کرده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در طرح کارورزی تاکنون ۴۸۰ کارگاه و واحد پذیرنده ۶۵۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی را مشغول به کار کرده است.

وی با اشاره به مقایسه آمار اشتغال ایجادی در سامانه رصد اشتغال بر اساس مدرک تحصیلی در نه ماهه امسال و سال گذشته افزود: اشتغال ایجادی برای مدرک دیپلم در سال گذشته ۵۲۰ نفر و امسال ۲۱۶ نفر، مدرک لیسانس در سال  گذشته ۲ هزار و ۵۶۷ نفر و امسال ۸۷۸ نفر، دارندگان مدرک فوق لیسانس ۶۱۴ نفر در سال گذشته و ۱۸۹ نفر در سال جاری بوده است.

پیشکاری ادامه داد: اشتغال ایجاد شده برای مدرک دکتری نیز در سال گذشته ۲۰۹ نفر و امسال ۶۷ نفر بوده که در مجموع طی سال گذشته ۳ هزار و ۹۱۰ نفر با ۱۰/۵ درصد و در سال جاری ۱۳۵۰ نفر با ۷/۲ درصد از جوانان استان کردستان با مدرک‌های مختلف مشغول به کار شده‌اند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان  با بیان اینکه بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان کردستان در تابستان ۱۴۰۲ به میزان ۸/۸ درصد بود، یادآور شد: نسبت مشابه سال گذشته با نرخ بیکاری ۱۰/۲ درصد، میزان ۱/۴ درصد کاهش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس گفته‌های مقام عالی وزارت، فرصت‌های شغلی باید به درستی و متناسب و متوازن توزیع شوند و اینطور نباشد که کسی شغل مناسبی پیدا نکند و در مقابل یک نفر چند شغل داشته باشد.

 پیشکاری با اشاره به آسیب شناسی اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان کردستان، دلبستگی‌های خانوادگی، عدم آگاهی دانش آموختگان از مشوق‌های موجود، عدم وجود مهارت مورد نیاز بازار کار، درخواست برای مشاغل دولتی، عدم ریسک در کسب و کار، عدم اعتقاد به کار‌های گروهی و مشارکتی و... را از مهمترین دلایل عدم موفقیت فارغ التحصیلان دانشگاهی در پیدا کردن شغل عنوان کرد.

 مدیر کل کار کردستان با اشاره به مکاتبه بیش از ۴ هزار نفر از جوانان استان در سفر ریاست محترم جمهور به کردستان برای اشتغال که به اداره کل کار استان ارجاع شده است، اشتغال در مشاغل دولتی را از مهمترین اولویت‌ها و خواسته‌های این متقاضیان عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.