رییس کل دادگستری استان قزوین از راه اندازی ۵ شعبه جدید در مجموعه قضایی استان در راستای تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها خبر داد.

علی شعبانی رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: در راستای جلوگیری از اطاله دادرسی، افزایش دقت و سرعت رسیدگی‌ها و کاهش ورودی پرونده به شعب، ۵ شعبه جدید در مجموعه قضایی استان افتتاح شد.

رییس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: در روز‌های اخیر ۲ شعبه به شعبات حقوقی دادگستری شهرستان قزوین افزوده شد و تعداد شعبات حقوقی این دادگستری به ۱۴ شعبه افزایش پیدا کرد.

شعبانی با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی ورودی پرونده‌های حقوقی (به غیر از محاکم خانواده) در ۹ ماه سال جدید نسبت به مدت مشابه در سال گذشته گفت: با توجه به استاندارد‌های قوه قضاییه میزان ورودی شعب باید ۱۰۰ پرونده در ماه باشد که در حال حاضر میانگین ورودی پرونده در دادگستری شهرستان قزوین ۱۶۰ فقره در ماه است و برای پر کردن این فاصله نیازمند راه اندازی ۵ شعبه حقوقی دیگر در دادگستری شهرستان قزوین می‌باشیم.

وی همچنین در ادامه افزود: شعبه پنجم و ششم اجرای احکام کیفری در داسرای عمومی و انقلاب مرکز قزوین افتتاح شد، ضمنا شعبه چهاردهم محاکم تجدید نظر استان نیز در دادگستری کل استان آغاز به کار کرد.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: امیداوریم با اجرای برنامه‌ها و هدف گذاری‌های تعیین شده در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و همچنین توسعه صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف و بهره گیری از سایر ظرفیت‌های قانونی ضمن کاهش ورودی پرونده به محاکم، شاهد افزایش سرعت و بهبود کیفیت رسیدگی در محاکم قضایی باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.