توقیف ۷۸۳ وسیله نقلیه در کهنوج

فرمانده انتظامی کهنوج گفت: طی طرح‌های مستمر برخورد با وسایل نقلیه متخلف از ابتدای امسال تاکنون، ۷۸۳ وسیله نقلیه در کهنوج توقیف شده اند.

سرهنگ علیرضا امیری گفت: با هدف برخورد با وسایل نقلیه متخلف، ماموران انتظامی کهنوج با محوریت پلیس راهور، چندین طرح را در این رابطه از ابتدای امسال تاکنون به مرحله اجرا گذاشتند.

وی با اشاره به توقیف ۶۸۵ دستگاه خودرو و ۹۸ دستگاه موتورسیکلت متخلف در این طرح‌ها افزود: استفاده نکردن از کلاه ایمنی، آلودگی صوتی، شیشه دودی، نداشتن مدارک شناسایی، مزاحمت خیابانی و تغییر وضعیت از جمله تخلفات سرنشین خودرو‌ها و موتورسیکلت سواران متخلف بوده است.

این مسئول انتظامی تصریح کرد: برابر ماده ۲ آیین نامه راهنمایی و رانندگی هر وسیله نقلیه‌ای باید دارای پلاک باشد و رانندگی با وسیله نقلیه‌ای که پلاک نداشته باشد ممنوع است و در صورت تردد اینگونه خودرو‌ها، ضمن اعمال قانون به پارکینگ منتقل می‌شوند تا تکلیف پلاک مشخص شود.

وی همچنین در خصوص خودرو‌های دارای شیشه دودی نیز بیان داشت: استفاده از شیشه دودی برای وسایل نقلیه به نحوی که راننده و سرنشینان قابل تشخیص نباشند، ممنوع است و در صورت مشاهده، خودروی متخلف اعمال قانون شده و راننده موظف به رفع اثر شیشه دودی در همان محل خواهد بود.

سرهنگ امیری پلاک را هم نشانگر هویت وسیله نقلیه و ابزاری برای شناسایی خودرو و مالک آن برشمرد و گفت: بیشتر تخلفات صورت گرفته خودرو‌های بدون پلاک مربوط به فرار از صحنه تصادفات، سرعت غیر مجاز، ایجاد حادثه و دیگر تخلفات است که این طرح با هدف جلوگیری از این گونه مسائل با توجه به مطالبه خود شهروندان به صورت جدی در دستور کار تیم‌های گشت انتظامی و پلیس راهور خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار