معاون وزیر صمت، از افزایش ۴ درصدی درحوزه‌ اقتصادی صنعت کشور خبر داد.

محمد مهدی برادران معاون وزیر صمت در بازدید از شهرک صنعتی نکا با اشاره به روند توسعه این شهرستان در بخش صنعتی، گفت: در حوزه اقتصادی واحد‌های صنعتی کشور امسال ۴ درصد افزایش داشتیم.

او به ایجاد ۳۷۰ هزار شغل جدید امسال در کشور اشاره کرد وافزود: در حوزه اشتغال نیز ۴۴ درصدافزایش داشتیم که تا کنون حدود ۸۴۰۰ نفر در جامعه صنعتی کشور مشغول به فعالیت هستند.

معاون وزیر صمت با اشاره به تفاهم نامه‌ای بین وزارت صمت، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در حمایت از واحد‌های صنعتی، گفت: با امضای این تفاهم نامه طی شش ماه دوم امسال برای حمایت و توسعه واحد‌های صنعتی تسهیلات معوقه از شش ماه اول سال به متقاضیان اعطا شود.

برادران، همچنین با بیان اتفاقات به وجود آمده در تعادل بخشی و آرام بخشی در بازار طلا و جواهر کشور ابراز امید واری کرد؛ با مصوب شدن تعرفه واردات شمش طلا امسال بیش از ۱۹ تن طلا با تعرفه صفر گمرکی وارد ایران شدتا آرامش در بازار طلا و نیز اشتغال بیشتر و صادرات را در پی داشته باشد.

او افزود: با تلاش و همت تمامی حوز‌های صنعتی توانستیم در شش ماه اول امسال به این میزان افزایش در حوزه صنعت برسیم که این ثمره تلاش تمامی صاحبان صنعت و کارگران این حوزه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار