بیش از هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در مرودشت معدوم و لبنیات‌های بدون مجوز بهداشتی یک مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در فراشبند جمع آوری شد.

هزار و ۵۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر قابل استفاده در شهرستان مرودشت کشف و معدوم سازی شد.

دکتر روح اله کریمی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت اظهار کرد: در بازدید‌های بازرسان معاونت غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان از مراکز زیر پوشش، در ۲ پرونده مجزا به ترتیب ۳۹۵ کیلوگرم و ۶۶۹ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف و فاسد کشف و توقیف شد.

او گفت: نمونه‌ای از مواد غذایی ضبط شده جهت انجام آزمایش‌های تکمیلی به آزمایشگاه مرکزی استان فارس ارسال و مشخص شد مواد غذایی ضبط شده فاسد و غیرقابل استفاده هستند که به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرودشت این اقلام با حضور نماینده دادستان و بازرسان معاونت غذا و دارو معدوم شد.

دکتر جواد هوشیار معاون غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت نیز در خصوص بیان کرد: بازرسان واحد نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت به صورت سرزده و دوره‌ای از مراکز تهیه و تولید مواد غذایی بازدید به عمل می‌آورند که در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقلام غذایی فاسد جمع آوری و معدوم می‌شود تا سلامت جامعه به خطر نیفتد.

او با تاکید بر این نکته که شهروندان در خرید اقلام مصرفی خود به رعایت نکات بهداشتی و استاندارد غذایی دقت کنند، اضافه کرد: سلامت شهروندان اولویت نخست این معاونت به شمار می‌رود و با افراد متخلفی که سلامت جامعه را به خطر بیندازند بر اساس قانون برخورد خواهد شد و پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی ارجاع می‌شوند.

جمع آوری لبنیات بدون مجوز بهداشتی در فراشبند

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان فراشبند از معدوم کردن ١٢ لیتر لبنیات سنتی بدون مجوز بهداشتی از یک مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این شهرستان خبر داد.

زهرا کریم پور مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند اظهار کرد: ١٢ لیتر شیر خام و لبنیات سنتی فاقد مجوز بهداشتی از یک مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این شهرستان کشف و معدوم شد.

او با اشاره به مشاهده عرضه و توزیع لبنیات سنتی بدون ضوابط علمی و بهداشتی در شهرستان فراشبند، اظهار کرد: توزیع شیر و فرآورده‌های آن به صورت سنتی از طریق واحد‌های عرضه مواد غذایی با استفاده از وسایل و روش‌های قدیمی نه تنها موجب تولید محصولاتی با ارزش غذایی پایین و نامطلوب می‌شود، بلکه سبب شیوع انواع بیماری‌های مشترک انسان و دام در جامعه می‌شود.

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند با بیان اینکه شیر باید با یک استاندارد علمی از طریق پاستوریزاسیون، میکروب‌زدایی شود، افزود: برخی واحد‌های لبنیات سنتی شیر را مستقیم از دامداری خریداری می‌کنند و بدون رعایت اصول پاستوریزاسیون، اقدام به توزیع شیر و فرآورده‌های تولیدی آن مانند ماست و لبنیات می‌کنند.

کریم پور گفت: در صورت مشاهده لبنیات سنتی بدون مجوز بهداشتی در هر یک از مراکز عرضه موادغذایی در سطح شهرستان، بازرسان بهداشت محیط بدون درنگ اقدام به جمع آوری و معدوم کردن آن می‌کنند.

او از شهروندان خواست تا از شیر و لبنیات سنتی و فله‌ای بدون مجوز بهداشتی استفاده نکنند و در صورت مشاهده چنین مواردی در سطح تولید و عرضه، مراتب را به سامانه ١٩٠ گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار