۴۲۰ تن انواع کود کشاورزی در قصرقند توزیع شد

مدیر جهادکشاورزی قصرقند گفت: ۴۲۰ تن انواع کود‌های کشاورزی فسفات، اوره و کود‌های مکمل بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.

عبدالناصر رئیسی گفت: قبلا رقم‌های اصلاح شده برنج شیرودی و شفق را برای کشت به کشاورزان داده بودیم که امسال رقم هاشمی به آن اضافه شده است.

وی بیان کرد: در ۹ ماه اخیر با آموزش کافی و ورود کارشناس مربوطه موفق شده ایم، خطر و مشکل سوسک سرخرطومی در کشاورزی قصرقند را مهار کنیم.

مدیر جهادکشاورزی قصرقند ادامه داد: سوسک سرخرطومی از مرز‌های استانی و شهرستان‌های راسک و سرباز وارد شده و حوزه‌های کاجو، کوشات‌ها و بخش ساربوک را درگیر کرده است.

وی افزود: در طول هفته با کارشناسان حداقل ۲ بازدید در حوزه‌های مختلف داریم. اخیرا برای حوزه زراعت رقم اصلاح شده را از شمال کشور آورده و بین کشاورزان توزیع کردیم تا بتوانیم محصولات با کیفیت تری داشته باشیم.

رئیسی گفت: سطح زیر کشت زمین‌های زراعی شهرستان قصرقند هم از مقدار هشت هزار و ۷۰۰ هکتار به ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده و این امر با مرمت و بازسازی قنوات و اضافه شدن منابع آبی، با رشد شاخص‌های مکانیزاسیون کاشت، داشت و برداشت، رشد ۱۵ درصد را نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار