بخشدار مرکزی کنگاور گفت : ۳۲ هزار و ۶۳۵ راس دام سبک و سنگین در مرحله نخست طرح واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان علیه این بیماری ایمن‌سازی شده است.

قارلقی بخشدار مرکزی کنگاور گفت : مرحله دوم واکسیناسیون با اولویت دامداری‌های صنعتی از اول دی ماه آغاز شده است.

احسان قارلقی به خطر شیوع تب برفکی و احتمال تلفات دامی و خسارات ناشی از آن اشاره کرد و افزود: دهیاران نسبت به اطلاع‌رسانی در این خصوص به دامداران روستایی و تأکید بر رعایت موارد بهداشتی و همکاری با کارشناسان دامپزشکی برای انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

وی با اشاره به افزایش جولان سگ‌های ولگرد در سطح روستا‌ها و خطرات احتمالی از دهیاران خواست نسبت به جمع‌آوری آنی این سگ‌ها اقدام نمایند.

قارلقی با بیان اینکه از آنجا که شغل اصلی مردم روستا دامداری است و آلودگی معابر روستا به فضولات حیوانی محتمل است، خاطرنشان کرد: دهیاران در اسرع وقت نسبت به پاک‌سازی سطح روستاها، ورودی‌ها و خروجی روستا‌ها از زباله‌ها، نخاله‌های ساختمانی و فضولات حیوانی اقدام کنند.

بخشدار مرکزی کنگاور سرقت احشام را یکی از مشکلات اصلی روستاییان برشمرد و اذعان داشت: با توجه به اهمیت حفظ امنیت روستا‌ها و جلوگیری ازسرقت‌های احتمالی احشام و اموال روستاییان دهیاران نسبت به نصب دوربین در ورودی و خروجی روستا‌ها برای پایش تصویری اقدام نمایند.

وی از دهیاران خواست که نسبت به اطلاع‌رسانی به کشاورزان در بازه زمانی تعیین شده در خصوص کشت قراردادی و مزایای آن در سطح روستا‌های بخش مرکزی اقدام کنند.

بخشدار مرکزی کنگاور در خاتمه با اشاره به در پیش‌بودن انتخابات و اهمیت این مسأله در تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: دهیاران تمام تلاش خود را برای فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری و پرشور در سطح روستا‌های بخش مرکزی به‌کار گیرند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.