رزمایش گردان‌های امام حسین (ع) تیپ ۴۸ فتح در ارتفاعات بهمئی

رزمایش تاکتیکی گردان‌های امام حسین (ع) تیپ ۴۸ فتح با اجرای برنامه‌های مختلف نظامی، فرهنگی و عقیدتی در منطقه قلعه نادر و ارتفاعات بهمئی برگزار شد.

جانشین تیپ ۴۸ فتح این استان هدف از برگزاری اردوی صحرایی بسیجیان را ارتقاء آمادگی روحی ، دفاعی، رزمی ، فرهنگی و معنوی بسیجیان عنوان کرد و گفت: بسیجیان با اجرای برنامه‌های مختلف نظامی، فرهنگی، عقیدتی، امداد رسانی و درمانی، یادگیری روش‌های نوین دفاعی، رعایت اصول آفند و پدافند خود را برای دفاع از میهن در برهه های خاص آماده می کنند.

سرهنگ پاسدار امین قلی پور با بیان اینکه ، گردان امام حسین (ع) برای آمادگی هر چه بیشتر , تمرینات تاکتیکی خود را در منطقه عمومی قلعه نادر در 10 کیلومتری شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی برگزار کردند افزود: بسیجیان در این رزمایش ضمن یادگیری روش‌های نوین دفاعی، رعایت اصول ۹ گانه پدافند غیر عامل را نیز فرا گرفتند و در برنامه های مختلف آموزشی شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه ، رزمندگان گردان‌های امام حسین تیپ 48 سپاه استان در این رزمایش تازه‌ترین روش‌های رزمی را تمرین و مرور کردند گفت: این رزمایش با برنامه فراخوانی، حفظ انسجام سازماندهی و آموزش بسیجیان علیه اهداف فرضی ودشمن با رمز یا فاطمه زهرا (س) به مدت یک روز به صورت تئوری و عملی و با حضور بیش از 200 نفر از بسیجیان سازمان یافته، باهدف حفظ آمادگی نیرو‌ها وبالابردن توان رزمی با استفاده ازسلاح‌های سبک و نیمه سنگین برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی هم هدف از برگزاری این رزمایش را ارتقای سطح آمادگی و افزایش سطح توانمندی‌های رزمی بسیجیان شهرستان ذکر کرد و گفت : اجرای عملیات فرضی ، انسچام و ساماندهی نیروها ، میثاق با منویات مقام معظم رهبری و به رخ کشاندن توانمندی‌های گردان‌های مردم پایه بسیج به دشمنان ، از مهمترین اهداف این رزمایش است.

سرهنگ مهدی غلامی نژاد با بیان اینکه ، در این رزمایش علاوه بر اجرای عملیات های نظامی، برنامه‌های فرهنگی و سیاسی با موضوع جهاد تبیین اجرا شد افزود: بسیجیان در قالب گردانهای امام حسین(ع) به منظور بالا بردن توان رزمی و دفاعی خود در این منطقه عمومی مستقر شدند و دراین مدت با تمرین های مختلف و تاکتیکیهای رزمی ، توان دفاعی و رزمی خود را افزایش خواهند داد.

وی گفت: بسیجیان شرکت کننده در این رزمایش در تمرینات تاکتیکی، دفاعی و تهاجمی از جمله ستون کشی، تک ، کمین و ضد کمین، عملیات حمله به هدف شرکت کردند که این رزمایش با حضور مسئولان و بازرسان ویژه تیپ ۴۸ فتح استان برگزار شد و شرکت کنندگان در این برنامه آمادگی ۱۰۰ درصدی برای نبرد با دشمنان، را اعلام کردند.

گفتنی است برخی از فرماندهان تیپ 48 استان ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی و تعدادی از مسئولین شهرستان از تمرینات تاکتیکی بسیجیان در این رزمایش بازدید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.