ذخیره سازی ۱۲هزار تن سیب زمینی در همدان

 مدیر تعاون روستایی همدان گفت: ۱۲ هزار تن سیب زمینی با هدف حمایت از تولید کننده و کنترل بازار در استان ذخیره سازی شده است.

مسعود اکبری گفت: برای ذخیره سازی سیب زمینی‌ها خریدی صورت نگرفته، اما به ازای آن تسهیلاتی با بهره کم و نرخ ۱۰ درصد به ازای هر کیلوگرم یکصد ریال به صورت یکساله و قابل تمدید به کشاورزان ارائه شده است.

او با اشاره به اینکه حداقل و حداکثر ذخیره سازی سیب زمینی هر کشاورز ۱۰۰ تا ۲۰۰ تن است، گفت: تسهیلات کم بهره تاکنون به ۸۸ نفر از کشاورزان پرداخت شده است.

مدیر تعاون روستایی استان همدان درباره حجم محصولات کشاورزی قابل ذخیره گفت: ظرفیت ذخیره سازی تعاون روستایی استان ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی است.

اکبری با اشاره اینکه وظیفه تعاون روستایی خدمت رسانی به کشاورزان و روستائیان و همچنین تنظیم بازار محصولات کشاورزی است، گفت: استان همدان از ۲۴۰ تشکل مختلف در حوزه تعاون روستایی برخوردار است که ۱۲۰ تعاونی روستایی، ۷۰ تعاونی تولیدی و ۵۰ تشکل تخصصی هستند که به خدمات رسانی در همه صنوف خدمات کشاورزی فعالیت دارند.

او گفت: امسال با بیش از ۹۰ مرکز خرید ۲۰۷ هزار تن گندم را بصورت تضمینی از کشاورزان جمع آوری کردیم که این مساله با توجه به دوردست بودن برخی روستا‌ها حائز اهمیت است.

مدیر تعاون روستایی استان همدان درباره تامین آرد پخت نان برای روستائیان نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون ماهانه ۵۰۰ تن آرد در اختیار روستائیان خانه پز قرار گرفته است.

اکبری با اشاره به تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان از سوی تعاون روستایی، گفت: تعاون روستایی استان همدان ۳۰۰ جایگاه سوخت نفت وگاز و همچنین پمپ بنزین در اختیار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.