مدیرکل ‌حفاظت محیط‌ زیست خراسان رضوی گفت: این اداره کل موفق به کسب رتبه نخست کشور در جشنواره ملی تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران برگزیده محیط زیست در سال ۱۴۰۲ را کسب کرد.

مهدی اله پور گفت: این جشنواره با هدف تقویت زیرساخت‌های پژوهش در ساختار سازمانی، توسعه پژوهش‌های موثر در حل چالش‌های اولویت‌دار محیط‌زیست و ارتقای فرهنگ تحقیق و پژوهش با رویکرد تشویق کارشناسان و ادارات کل حفاظت محیط زیست استانی که در این مسیر کوشا بوده‌اند برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در این جشنواره در اجرای طرح پژوهشی "برررسی بیولوژیک آفت چوبدار ارس در منطقه حفاظت شده ارس سیستان شهرستان کلات" به عنوان رتبه یک این جشنواره در گروه ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها معرفی و موفق به دریافت لوح و تندیس شد.

مساحت زیستگاههای طبیعی و وحوش در خراسان رضوی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.

خراسان رضوی دارای ۴۱ منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.

حدود ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۵ گونه پرنده، ۲ گونه دوزیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می‌کنند.

بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره و کبک گونه‌های شاخص حیات وحش این استان را تشکیل می دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.