انتقاد یک نماینده مجلس از افزایش قیمت اینترنت

سیاهکلی گفت: افزایش قیمت اینترنت باید معقول باشد و باید سیستمی تعبیه شود تا مردم بتوانند جزییات مصرف اینترنت خود را استخراج کنند.

لطف الله سیاهکلی عضو شورای عالی فضای مجازی و نماینده مجلس در گفتگوی تلویزیونی با انتقاد از قیمت اینترنت در کشور اعلام کرد: اگر در کره جنوبی هزینه اینترنت در ماه ۲۲ دلار است، این یک درصد حقوق مردم هم نیست. ولی در ایران مردم ده درصد حقوق خود را هزینه اینترنت می‌کنند و ده درصد دیگر هم خرج خرید VPN می‌کنند.

اگر حقوق شهروندان را به مصرف اینترنت حساب کنیم در آلمان مردم ۱.۲ درصد از حقوقشان را در این خصوص خرج می‌کنند در ایران ۱۰ درصد حقوق می‌شود. این برای حالی است که هنوز گران نشده و ۱۰ درصد هم برای vpn هزینه می‌کنند. دیگر چیزی از حقوق باقی نمی‌ماند.

فضای مجازی و اینترنت عرصه زندگی است و کسب و کار‌ها و سکو‌هایی که در این جا هست اگر بخواهیم نگاه کنیم متوجه هزینه زیاد مردم خودمان می‌شویم.

سیاهکلی گفت:  افزایش قیمت اینترنت باید معقول باشد و باید سیستمی تعبیه شود تا مردم بتوانند ریز جزییات مصرف اینترنت خود را استخراج کنند.

وی ادامه داد: باید کاری شود تا مردم بتوانند دقیقاً ببینند خدماتی که گرفتند چطور مصرف می‌شود و سرعتی که دریافت می‌کنند چقدر است تا مبادا سر مردم کلاه برود.

وی ادامه داد: چرا سیستمی روی موبایل ها نصب نمی شود که مردم دقیق و بدون ابهام بدانند که چه مقدار مصرف شده است . در دنیا سرعت روی موبایل ها تعریف شده است اما چرا در کشور ما این امکانات برای مردم وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار