رئیس اداره حفاظت محیط زیست بختگان از اجرای پویش سراسری جنگلانه و حفظ محیط زیست در این شهرستان با هدف فرهنگ سازی و حفظ و احیای جنگل‌های این شهرستان خبر داد.

سید حسن طباطبایی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بختگان با اشاره به اجرای پویش سراسری جنگلانه و حفظ محیط زیست در این شهرستان، اظهار کرد: این پویش با هدف فرهنگ سازی و حفظ و احیای جنگل‌های شهرستان بختگان برگزار شده است.

او تصریح کرد: مراسم بذرکاری در قسمتی از ورودی شهر آباده طشک با حضور دوستداران محیط زیست انجام شد. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بختگان افزود: بذر‌های کاشته شده در روز‌های پایانی پاییز و در آغاز زمستان به امید نزول رحمت الهی قطعا در روز‌های آغاز سال جدید رشد خواهند کرد و بخشی از پوشش آسیب دیده جنگل‌های این شهرستان را ترمیم خواهد کرد.

طباطبایی اضافه کرد: درختکاری و تقویت پوشش گیاهی مهم‌ترین عامل و پیش نیاز حفاظت خاک به عنوان بستر حیات و پیش نیاز تمام فعالیت‌های تولیدی جوامع بشری است. خاکی که دارای پوشش گیاهی مناسب است با جذب آب مانع ایجاد سیل و فرسایش خاک می‌شود و از طرفی وجود رطوبت و آب کافی در خاک نیز باعث افزایش پوشش گیاهی و حاصلخیزی خاک می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بختگان بیان کرد: این مهم تنها با افزایش مشارکت مردمی به واسطه ایجاد مزیت اقتصادی و مشوق دولتی برای فعالیت تولیدی کشاورزی بر روی خاک رخ خواهد داد.

این مقام مسئول پویش جنگلانه را راهکاری مفید برای احیای جنگل‌های آسیب دیده دانست و گفت: حفظ خاک و درختان در مناطقی که از پوشش‌های گیاهی متنوع برخوردار بوده و به دلیل تغییرات اقلیمی در سال‌های اخیر با بلایایی، چون سیلاب و بارش‌های خارج از فصل و نیز پدیده گرد و غبار روبروست، اهمیت دوچندان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار