کاشت ۲۰۰۰ اصله درخت در مرکز آموزشی ۰۵ کرمان

 فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش گفت: در ادامه پویش کاشت یک میلیارد نهال در کشور، امروز ۲ هزار اصله نهال در  مرکز آموزشی ۰۵ کاشته شد.

امیر غلامعلیان گفت: امروز در آستانه چهارمین سالگرد شهادت شهیدالقدس حاج قاسم سلیمانی، در اولین یگان نظامیِ استان کرمان، تعداد ۲ هزار اصله نهال از نوع اوکالیپتوس و درخت زیتون در پویش صبح زیتون با شعار هر سرباز ۳ درخت کاشته شد.

 وی افزود: این طرح تا هفته منابع طبیعی باهدف گسترش فضای سبز و بهبود منابع طبیعی ادامه دارد.

علیرضا ابوالحسنی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران با هدف کاهش گاز‌های گلخانه‌ای، جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و سرزمین و در خصوص انجام تعهدات بین‌المللی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی افزود: بر اساس تعهدات بین‌المللی، هر کشوری به همان اندازه که کربن تولید می‌کند باید ترسیب یا جذب کربن داشته باشد و یکی از بهترین راهکار‌ها برای این منظور، درختکاری است.

کاشت ۲۰۰۰ اصله درخت در مرکز آموزشی ۰۵ کرمان

ابوالحسنی با بیان اینکه قرار هست ۵ هزار اصله درخت در این مرکز کاشته شود، بیان داشت: امروز در سالروز نهم دی ۲ هزار اصله درخت کاشته می‌شودو تا پایان هفته منابع طبیعی این تعداد به ۵ هزار اصله افزایش می‌یابد.

وی افزود: باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری اگر هر ایرانی درسال ۳ نهال بکارد، دولت در اجرای این طرح موفق خواهد شد.

ابوالحسنی تصریح کرد: همچنین تفاهم نامه‌ای با نیرو‌های نظامی، آموزش وپرورش و سایر ارگان‌ها در خصوص کاشت نهال امضا شده است.

کاشت ۲۰۰۰ اصله درخت در مرکز آموزشی ۰۵ کرمان

ابوالحسنی بیان داشت: نهال‌های تولید شده برای کاشت با اهداف فضای سبز، زراعت چوب، احیا و غنی سازی جنگل و بیابان زدایی تولید و کاشته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار