نماینده ولی فقیه در استان یزد:

مادران و همسران شهدا الگوی جامعه هستند

آیت الله ناصری گفت: مادران و همسران شهدا هر کدام یک الگو هستند و نقش مهمی در تربیت جامعه دارند.

 آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد در مراسم ملی شکوه ایثار خطاب به مادران و همسران شهدا گفت: سعی کنید فرزندان و نسل خود را در هر سنی که هستند، تربیت الهی کرده و محبت حضرت زهرا (س) و ائمه معصومین را در قلب آن‌ها نهادینه کنید.

او با بیان اینکه بسیاری از وصیت‌نامه‌های شهدا دارای درس‌های بزرگی است، افزود: وصایای شهدا که دارای درس زندگی است باید در مجالس مختلف از جمله در جمع‌های خانوادگی خوانده شود و با هم قرار بگذاریم که به آن‌ها عمل کنیم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: شهدا ایستادگی و استقامت کردند برای اینکه دین خدا حاکم و احکام الهی پیاده شود تا همه سعادتمند باشند و کسی دچار انحراف و شقاوت نشود.

ناصری ادامه داد: مادران و همسران شهدا هر کدام یک الگو هستند و نقش مهمی در تربیت جامعه دارند، بر این اساس پیشنهاد می‌کنم هر چند وقت یکبار در جمع زنان و دختران در مراسم‌های مختلف حضور پیدا کنید.

او با تاکید بر حضور مادران و همسران شهدا در مدارس اظهار داشت: در شرایطی که دشمن همه توان خود را برای الگوسازی متناسب با فرهنگ و اهداف خود به کار گرفته است، ما نیز وظیفه داریم وارد عرصه شویم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد بیان کرد: مادران و همسران شهدا با حضور در جمع دانش آموزان از فرزندان و همسران خود برای آن‌ها بگویند و سیره شهدا را برای نسل جدید بازگو کنند.

او با اشاره به تبلیغات سوء دشمن در زمینه حجاب و تغییراتی که در جامعه ایجاد شده است، افزود: امروز همه در مقابل جوانان وظیفه داریم، مادران و همسران شهدا باید به جوانان و جامعه بگویند که از مهمترین آرمان‌های شهدا حفظ دین، حجاب و ایمان و خدمت به مردم بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.