اعلام آمادگی خراسان جنوبی برای همکاری در ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم در کربلا

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی آمادگی لازم برای پشتیبانی از پروژه احداث صحن عقیله بنی‌هاشم در کربلا را دارد.

 عباس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی به همراه اعضای کمیته زیرساخت عتبات از آخرین مراحل ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم در کربلای معلی بازدید کرد.

او در جمع مهندسان و دست‌اندرکاران این پروژه افزود: حال که خداوند متعال دو نعمت زیارت و خدمت را توأمان به ما عطا کرده، این فرصت را مغتنم شمرده و تلاش کنیم به معنای واقعی کلمه هم زائر و هم خدمت‌گذار زائران باشیم.

به گفته عباس زاده، خراسان جنوبی آمادگی کامل جهت پشتیبانی از این پروژه را دارد.

 فاطمی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی نیز در این بازدید احداث صحن حضرت زینب (س) به دست مهندسان توانمند ایرانی را خدمتی بزرگ به زائران أباعبدالله الحسین (ع) و به مثابه باقیات صالحات و صدقه جاریه برای دست‌اندرکاران این پروژه خواند.

او با بیان اینکه در این خدمت کارفرمای اصلی حضرت أباعبدالله (ع) است، ابراز امیدواری کرد به‌زودی با افتتاح و بهره‌برداری از این صحن، شاهد رفاه بیشتر زائرین حضرت سیدالشهدا (ع) باشیم.

پروژه صحن عقیله بنی‌هاشم و حضرت زینب (س) که در ضلع جنوب غربی حرم امام حسین (ع) در سمت باب الرأس، باب القبله، خیمه‌گاه و تل زینبیه واقع شده، بخشی از طرح ۳۸ هکتاری توسعه حرم سیدالشهدا (ع) محسوب می‌شود که در ۴ طبقه احداث و مجموعه‌ای از شبستان‌های زیارتی، فضای رو باز، کتابخانه، موزه و دارالضیافه خواهد بود؛ همچنین با اجرای این صحن تل زینبیه به شکل تپه احیا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.