اسدالله عباسی بعد از ظهر امروز (شنبه) در حاشیه بهره برداری سایت موقت پایانه مرزی آستارا و پل جدید آستارا آستارا، در جمع خبرنگاران افزود: چالش عمده ای که در ترانزیت کالا بویژه در صادرات و تقاضایی که از سوی کشور روسیه، آذربایجان و سایر کشورهای منطقه قفقاز وجود داشت موجب ترافیک شدیدی در این مرز و نیز شهرستان آستارا شده بود.
وی افزود: یکی از گرههای اصلی در این مسیر مرزی، کاهش ظرفیت ترددی ایران به سمت آذربایجان به دلیل قدیمی و فرسوده بودن گذرگاه و پل موجود بود که فقط با عرض ۱۱ متر باید کل بار ترددی این محور را به دوش می کشید و ظرفیت مورد نیاز برای عبور کامیونی و مسافری را نداشت.
نماینده عالی دولت در گیلان عنوان کرد: همین امر موجب شد دولت مردمی و انقلابی سیزدهم تصمیم به اجرای و راه اندازی این پل مرزی بگیرد.
وی عنوان کرد: عملیات اجرایی این پل ۱.۵ سال به طول انجامید و اکنون سایت پایانه مرزی آستارا به صورت موقت بهره برداری شد.
استاندار گیلان ابراز خرسندی کرد که یکی از وعده های دولت سیزدهم با ارتقا ظرفیت ترانزیت به نتیجه خواهد رسید.
به گفته وی، هم اینک این پل جدید که به طول ۸۹ متر، عرض بیش از ۳۰ متر به صورت چهار خطه در سه دهانه بر روی رودخانه آستاراچای با پیاده رو مسقف ۲.۵ متر در هر طرف احداث شده، زیرساختی برای افزایش ظرفیت تجارت بین ۲ کشور است و شرایط و زیرساخت ها برای عبور سهل تر و بیشتر کالا و مسافر فراهم می باشد.