صادرات کالا از پایانه مرزی دوغارون به افغانستان نسبت به سال مشابه ۵ درصد افزایش یافته است.

۶۴۳ هزار و ۶۸۶ تن انواع کالا طی نیمه نخست امسال از این پایانه به افغانستان صادرات شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵ درصد افزایش داشته است.

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد گفت: این میزان صادرات کالا با ۲۴ هزار و ۴۸۸ دستگاه ناوگان حمل و نقل ایرانی و افغانستانی به سمت این کشور و بازارهای هدف آن ارسال شده است.

اسماعیل پورعابد افزود: همچنین در همین بازه زمانی ۲۷۷ هزار و ۶۸۱ تن انواع کالا با ۱۲ هزار و ۹۸۷ دستگاه کامیون به سمت افغانستان ترانزیت شد که نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته ۳۸ درصد افزایش نشان می دهد.

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد به واردات کالا از سمت افغانستان به این پایانه مرزی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه، پنج هزار و ۳۰۲ تن انواع کالا با ۲۲۵ دستگاه کامیون وارد پایانه مرزی دوغارون شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ برابر افزایش داشته است.

پورعابد با بیان اینکه ترانزیت ورودی کالا به پایانه مرزی دوغارون در نیمه نخست امسال افزایش داشته است افزود: کالاهای ترانزیت ورودی به پایانه مرزی دوغارون در نیمه اول سال جاری افزون بر ۱۵۱ هزار و ۴۶۳ تن بوده که ۱۰۵ درصد افزایش را از آن خود کرده است.

وی با اشاره به میانگین خروج روزانه ناوگان حمل و نقل از پایانه مرزی دوغارون به سمت کشور افغانستان گفت: روزانه افزون بر ۲۷۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از طریق پایانه مرزی دوغارون به سمت افغانستان خارج می شوند.

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد افزود: انواع مصالح ساختمانی، میلگرد، بنزین و گاز مایع از مهم ترین اقلام صادراتی به افغانستان است، پایانه مرزی دوغارون دروازه طلایی برای تجارت و ترانزیت کالا و یکی از پرترددترین معبرهای زمینی کشور در بخش کالا و مسافر است.

پورعابد گفت: این پایانه رتبه پنجم ترانزیت خروجی و رتبه سوم صادرات را بین پایانه های خروجی کشور دارد و ۹ درصد از سهم صادرات کشور را از آن خود کرده است.

وی گفت: در بخش مسافری، روزانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر شامل راننده، مسافر و کارکنان بخش های مختلف اداری و خدماتی در این پایانه تردد داشته اند و سالانه بیش از یک میلیون مسافر به صورت قانونی از طریق معبر رسمی دوغارون وارد ۲ کشور ایران و افغانستان می شوند.

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد افزود: هرات یکی از مهمترین بازارهای کشور افغانستان است که با نقطه صفر مرزی و پایانه مرزی دوغارون ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

پایانه مرزی و گمرک دوغارون در زمره پنج پایانه برتر اقتصادی ایران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار