ظرفیت پرورش ماهی در قفس بیش از ۶۰۰ تن خواهد بود

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان در مرحله اول بیش از ۵۷ قفس نصب شده که این تعداد به ۱۰۷ قفس در اسکله رودیک خواهد رسید و ظرفیت پرورش در این قفس بیش از ۶۰۰ تن خواهد بود.

  عطاالله رئیسی  گفت: آب‌وهوای بسیار مناسب و شوری آب استاندارد یکی از مزیت‌های پرورش ماهی در قفس این منطقه نسبت به سایر مناطق است که می‌تواند باعث افزایش ضریب رشد ماهی و در نهایت سود پرورش‌دهندگان خواهد شد.

مدیرکل شیلات می‌گوید؛ در زمان ماهی ریزی این ماهی در قفس وزن ماهی ۳۰ گرم است که بعد از پنج تا ۶ ماه نزدیک به یک کیلوگرم خواهد شد که خود نشان از موقعیت بسیار خوب منطقه خواهد بود.

تولید هزار تن‌ماهی در قفس یک شغل مستقیم در چابهار است

محمد جدی، مجری توسعه طرح پرورش ماهی در قفس‌های دریایی سازمان شیلات ایران بیان کرد: پرورش ماهی در قفس صنعت تولیدی نوپایی که در سال‌های اخیر در دنیا به دلیل تغییرات آب‌وهوایی و کم‌شدن آب‌های شیرین موردتوجه قرار گرفته است.

وی گفت: تقریباً از سال ۹۷ در این حوزه فعالیت به‌صورت مستمر ادامه دارد و تولید ۷۰ هزار تن‌ماهی در قفس در کشور پیش‌بینی‌شده است.

به گفته مجری طرح پرورش ماهی در قفس سازمان شیلات کشور؛ سیستان و بلوچستان از زر آباد تا گواتر مستعد پرورش ماهی با ظرفیت تولیدی سالانه ۳۰۰ تن در قفس را دارد.

وی ادامه داد: فعالیت آزمایشی آن از سال گذشته در چابهار آغاز شده که تولید هزار تن‌ماهی در قفس یک شغل مستقیم و دو شغل غیرمستقیم ایجاد کند.

مجری توسعه طرح پرورش ماهی در قفس‌های دریایی تصریح کرد: فعالین و سرمایه‌گذاران حوزه پرورش ماهی در قفس کشور برای استفاده ۱۰۰ درصدی از ظرفیت ۴ میلیون‌تنی در سال در چابهار نقشه راه تعیین کردند، ۴۰ درصد صید کل کشور و بیش از ۶۰ درصد تن‌ماهی‌های کشور در سواحل چابهار صید می‌شود.

وی افزود: یک ظرفیت عظیمی در ایران برای این کار است که البته تجهیز منابع برای آن ظرفیت که به نتیجه برسد چند دهه وقت می‌برد.

جدی اذعان کرد: بالابردن سطح دانش فنی تولیدکنندگان و جذب سرمایه‌گذاران در ۳ هزار و ۴۰۰ کیلومتر ساحل از شمال تا جنوب نوید روزهای متفاوت را در تولید ماهی در قفس می‌دهد و همراهی بانک‌ها و بیمهٔ محصولات توسط سرمایه‌گذاران نقشه راه این صنعت را سرعت می‌بخشد زمین کشاورزی در همه محصولات ۱۵۰ محصول بیمه می‌شود در این حدود ۱۱ بخش در حوزه آبزیان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار