سید احمد فاضلزادهرئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) در این زمینه گفت: رتبهبندی و ارزیابی ۱۱۵ دانشگاه دولتی و ۱۷ دانشگاه غیردولتی کشور توسط گروه رتبه بندی ISC انجام شد و نتایج این ارزیابی در جلسه ۹۷۰ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سوم دی ماه ۱۴۰۲ مورد تایید قرار گرفت.
سید احمد فاضلزاده افزود: در این رتبهبندی، معیارهای کلی در ارزیابی و رتبهبندی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در ۶ حوزه آموزش (با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فنآوری و نوآوری (با وزن ۲۰ درصد)، بین المللی سازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۱۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات (با وزن ۵ درصد) هست که نسبت به سالهای گذشته تغییری نداشته است.
وی افزود: هر کدام از این معیارهای اصلی، به تعدادی شاخص اصلی و زیر شاخص تقسیم میشوند که عملکرد دانشگاه در هر یک از آنها به صورت جداگانه ارزیابی میشود.
این مسوول ادامه داد: اطلاعات مورد نیاز به منظور رتبه بندی دانشگاهها و موسسات پژوهشی از سه طریق اطلاعات پژوهشی بر مبنای پایگاههای ملی و بین المللی که استخراج و پایش آن بر عهده مدیریت رتبه بندی و تحلیل استنادی موسسه ISC است، خوداظهاری دانشگاهها که از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی رتبه بندی توسط رابطین در دانشگاهها به دست میآید و برخی اطلاعات آموزشی که از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا سازمانهای زیر مجموعه در اختیار گروه رتبه بندی قرار داده میشود، جمع آوری شده است.