رئیس پلیس راه گیلان از اجرای طرح تشدید کنترل معاینه فنی خودرو‌ها و اعمال قانون خودرو‌های بدون معاینه فنی در استان خبر داد.

سرهنگ جاور صفاری، رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به اجرای طرح کنترل معاینه فنی در استان گفت: معاینه فنی خودرو‌ها یکی از ابزار‌های بسیار کارآمد برای کنترل سلامت و افزایش ضریب ایمنی است و نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی زیست محیطی دارد.

او با بیان اینکه داشتن گواهی معتبر معاینه فنی برای کلیه وسایل نقلیه شخصی و عمومی ضروری است، افزود: چنانچه خودرویی دارای گواهی معتبر معاینه فنی باشد و در طول مدت اعتبار آن، وسیله نقلیه در اثر فرسودگی قطعات و یا حوادث ترافیکی دچار عیب و نقص فنی شود، مالک اتومبیل باید پس از رفع نقص برای أخذ مجدد معاینه فنی به مراکز معاینه فنی مراجعه و اقدام کند. 

رئیس پلیس راه گیلان به ماده ۴۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی اشاره و با بیان اینکه رانندگی با وسیله نقلیه بدون گواهینامه معاینه فنی معتبر ممنوع است، تصریح کرد: دارندگان وسایل نقلیه موتوری مکلفند جهت انجام دوره‌ای معاینه فنی در مراکز تعیین شده حاضر و پس از احراز شرایط، گواهینامه معاینه فنی دریافت کنند.

سرهنگ صفاری همچنین گفت: تمامی خودرو‌ها بدون استثنا چه دولتی و چه شخصی اگر دودزا و دارای نقص فنی باشند در مرحله اول فک پلاک، اعمال قانون و به تعمیرگاه اعزام می‌شوند و در مرحله بعد خودرو توقیف و از تردد آن در سطح معابر شهری جلوگیری به عمل می‌آید.

او از طرح تشدید نظارت و کنترل خودرو‌های بدون معاینه فنی در جاده‌های برون شهری گیلان و اعمال قانون خودرو‌های بدون معاینه فنی استان خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ هزار و ۳۱۸ دستگاه وسیله نقلیه بدون معاینه فنی در جاده‌های استان  اعمال قانون شده‌اند.

رئیس پلیس راه گیلان همچنین با بیان اینکه خودرو‌های شخصی که ۴ سال از ساخت و تولید آنها گذشته و خودرو‌های عمومی و دولتی هر سال یک بار باید معاینه فنی أخذ کنند، تصریح کرد: اجرای این گونه طرح‌ها به نفع خود مردم است چرا که استفاده از هوای پاک و بدون آلودگی حق همه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.