بازداشت بیش از ۵۰۰ تبعه غیر مجاز در گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از دستگیری ۵۰۷ کارگر غیرمجاز خارجی خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از دستگیری ۵۰۷ کارگر غیرمجاز خارجی که عموما تبعه افغانستان بودند از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان آذرماه خبر داد.

سیاوش آقاجانی گفت این افراد در جریان بازرسی های متعدد از کارگاه ها و واحدهای تولیدی و غیره شناسایی شدند، اظهار کرد: در گشت مشترکی که امروز با حضور بازرسان‌کار مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رشت و نمایندگان اداره کل امور اتباع و مهاجرین استان و پلیس اطلاعات اداره مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی گیلان انجام شد ۱۶ کارگر دیگر که تبعه افغانستان بودند شناسایی و دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: از این تعداد هفت کارگر در یک رستوران واقع در جاده پیربازار و ۹ کارگر ساختمانی در یک پروژه ساختمانی واقع در خیابان باهنر رشت مشغول به کار بودند.

گیلان از استان های ممنوعه در بکارگیری اتباع غیرمجاز است و بکارگیری اتباع در این استان شرایط سخت‌تری دارد و صدور پروانه کار برای آنان هم به لحاظ امنیتی دارای شرایط ویژه است.

سال گذشته ۴۲۲ مورد بازرسی از کارگاه‌های استان در این زمینه انجام و ۲۸۲ کارگر غیرمجاز خارجی شناسایی شد که برای ۸۲ مورد از کارگاه‌های متخلف نیز برگ جریمه صادر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار