غربالگری بیش از ۴۰ درصد جمعیت استان یزد در پویش ملی سلامت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در پویش ملی سلامت، تاکنون ۳۵۷ هزار نفر در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت در استان یزد غربالگری شده اند.

میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در طرح پویش ملی سلامت که در مراکز جامع سلامت تا ۱۵ دی اجرا می‌شود، تاکنون ۳۵۷ هزار نفر در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت در سطح استان یزد غربالگری شده اند که معادل ۴۳ درصد جمعیت استان یزد می‌باشد.

او افزود: در این پویش، تاکنون شش هزار و ۵۰۰ نفر بیمار مبتلا به فشارخون و سه هزار و ۶۰۰ نفر با احتمال ابتلا به دیابت شناسایی شده اند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان داشت: پوشش غربالگری این بیماری ها، در نقاط روستایی ۹۸ درصد و در مناطق شهری ۳۴ درصدی است.

میرزایی ادامه داد: همه افراد بالای ۱۸ سال و زنان باردار در گروه‌های سنی می‌توانند برای شرکت در طرح پویش سلامت به نزدیکترین مرکز یا پایگاه خدمات جامع سلامت مراجعه و از لحاظ فشار خون و دیابت بررسی و آموزش‌های خود مراقبتی را دریافت کنند.

او تصریح کرد: مهمترین هدف اجرای این طرح شناسایی زودرس بیماری فشارخون بالا و دیابت در استان و جلوگیری از شیوع عوارض این بیماری‌ها می‌باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: تشکیل و تکمیل پرونده الکترونیک افراد و اندازه گیری قد و وزن و ارزیابی تحرک بدنی و سلامت آن‌ها از دیگر مزایای این طرح است.

پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان در استان یزد آغاز شده است و تا ۱۵ دی ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.