۶۰ درصد بذر محصولات زراعی سمنان در داخل استان تولید می‌شود

مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: بیش از ۶۰ درصد بذر محصولات زراعی راهبردی مورد نیاز این استان از سوی شبکه تحت پوشش تعاونی در داخل استان تامین و توزیع می‌شود.

محمدعلی خالقی مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: اتحادیه تعاون روستایی سمنان در زمینه بذر جو و اتحادیه تعاون روستایی گرمسار و شاهرود در زمینه بذر گندم با تعاون روستایی استان سمنان برای تامین بذر محصولات زراعی راهبردی همراهی دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ تعداد ۹۵ اتحادیه و شرکت تحت پوشش سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران که دارای مجوز از موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال هستند در ۲۸ استان کشور در زمینه تولید، فرآوری و توزیع حداقل یک سوم بذر گواهی شده مورد نیاز کشور نقش آفرینی کردند.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: در مجموع بیش از سه هزار و ۱۰۰ تن بذر محصولات زراعی راهبردی شامل گندم و جو در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در استان تامین و توزیع شد که از این میزان ۶۰ درصد بذر‌ها در داخل این استان تولید شد.

وی اضافه کرد: پنج رقم بذر گندم مناسب مناطق معتدل و چهار رقم مربوط به مناطق سردسیر و چهار رقم بذر جو در استان سمنان تولید می‌شود.

خالقی ادامه داد: ارقام گندم مناسب برای مناطق معتدل از جمله سیوند، برزگر، نارین و پارسی توسط اتحادیه گرمسار و ارقام گندم مناسب مناطق سردسیر مانند پیشگام، میهن، ایوان و زرینه، توسط اتحادیه شاهرود تامین، فرآوری و توزیع شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار