هشدار وزارت خارجه فلسطین به تونی بلر درباره دخالت در ادعای تخلیه داوطلبانه مردم غزه

وزارت خارجه فلسطین به گزارش‌هایی مبنی بر اینکه تونی بلر ماموریتی برای تخلیه داوطلبانه مردم فلسطین از نوار غزه را بر عهده گرفته است، واکنش نشان داد.

وزارت امور خارجه فلسطین امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد «وزارت امور خارجه و مهاجران فلسطین با توجه فراوان آنچه را که در رسانه‌های عبری درباره اقدام تونی بلر، وزیرخارجه اسبق انگلیس در خصوص به عهده گرفتن رهبری تیمی برای تخلیه داوطلبانه شهروندان فلسطینی از غزه منتشر شد، دنبال می‌کند. برگزاری جلسات و رایزنی با تعدادی از کشور‌ها برای بررسی موضع آن‌ها در قبال پذیرش آوارگان فلسطینی که مورد استقبال شدید ایتمار بن غفیر، وزیر فاشیست اسرائیل و سایر افراطیون قرار گرفت، بخشی از پیشنهاد تونی بلر است.

این وزارتخانه افزود: امیدواریم تونی بلر در ارتکاب این جنایت که در چارچوب برنامه‌های دولت اسرائیل برای تعمیق نسل‌کشی و آوارگی اجباری فلسطینی‌ها است، دخالت نکند.

این وزارتخانه در بیانیه خود تاکید کرد: «این اقدام در صورت صحت آن، حرکتی خصمانه با مردم فلسطین و حقوق آن‌ها در سرزمین خود و نقض آشکار قوانین بین‌المللی و دشمنی با بشریت تلقی می‌شود.»

وزارت امور خارجه فلسطین در پایان بیانیه خود تاکید کرد: با مشارکت کشور‌های عربی، اسلامی و دوست برای مقابله با این اقدام تونی بلر در تمامی سطوح مردمی، حزبی و رسمی و در سطح دادگاه‌های ملی کشور‌ها واکنش جدی نشان خواهیم داد. 

کانال ۱۲ اسرائیل پیش از این گفته بود که بلر هفته گذشته از تل آویو بازدید کرد و مجموعه‌ای از جلسات را در مورد آنچه «روز بعد از» جنگ غزه نامیده شد برگزار کرد که نشان می‌دهد بلر همچنین امکان پذیرش پناهجویان از غزه را در کشور‌های دیگر مجددا بررسی خواهد کرد. 

با این حال، این کانال مدعی شد: گزارش‌ها مبنی بر اینکه وی ارتباطی با جابجایی داوطلبانه مردم غزه دارد، نادرست است و چنین بحثی وجود نداشته و او نیز قصد بررسی این موضوع را ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار