معاون امور زراعت گفت: بنابر آمار ۹۰ درصد سموم مصرفی در داخل و ۱۰ درصد از طریق واردات تامین می‌شوند.

علیرضا مهاجر، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت وزارت جهاد در افتتاحیه دهمین نمایشگاه نهاده‌های کشاورزی گفت: در بخش تامین نهاده‌ها به دنبال تولید داخلی و جلوگیری از واردات هستیم، اما خط قرمز ما در این ارتباط تولید محصولات کیفی است.

او در ارتباط با واردات کودهای بی‌کیفیت افزود: گرچه اذعان می کنند که محصولات بی‌کیفیت چینی به کشور وارد می‌شود، اما باید به این نکته توجه داشت که در چین محصولات باکیفیتی تولید می‌شود، از این رو ما نباید محصولات بی‌کیفیت را ثبت سفارش و وارد کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ۹۰ درصد سموم مصرفی بخش کشاورزی در داخل تولید و ۱۰ درصد باقی مانده از طریق واردات تامین می‌شود، اما در این ارتباط باید به خودکفایی برسیم.

مهاجر با تاکید بر این موضوع که در ارتباط با تامین و تولید سم باید دقت لازم انجام شود، گفت: در صورتی که به کیفیت تولید این محصول توجه نشود،‌ سلامت انسان در معرض خطر قرار می گیرد.

او ادامه داد: با اعمال  تحریم ها بدنبال آن هستند که ما را در داخل دچار مشکل کنند، از این رو مسائلی مانند چای دبش پیش می‌آید و می‌گویند که کدامیک از اعضای وزارتخانه در این ارتباط نقش داشته است! هیچ یک از کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در مورد هجمه‌هایی که درباره آنها مطرح می‌شود نقشی نداشته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار