سمفونی حاج قاسم رونمایی شد

در آستانه چهارمین سالگشت شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، سمفونی حاج قاسم در آیینی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت رونمایی شد.

 آیین رونمایی از سمفونی ویژه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی «به قدقامت یاران» به رهبری نصیر حیدریان و با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اله یاری مدیر بنیاد رودکی، امیرحسین سمیعی مدیر دفتر موسیقی، محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و تنی چند از مقامات کشوری و لشگری در تالار وحدت برگزار شد. 

در ابتدای مراسم ارکستر سمفونیک سرود ملی ایران را اجرا کردند و مورد تشویق حضار قرار گرفتند.

اولین قطعه اجرایی ارکستر سمفونیک راپسودی ایرانی با عنوان به قد و قامت یاران با آهنگسازی میلاد آقایی و شعر محمدمهدی سیار در سه بخش دفاع مقدس، دفاع از حرم و شهادت اجرا شد.

قطعه بعدی «آتش به جان سنگ» با آهنگ‌سازی و خوانندگی امیرحسین سمیعی و شعر محمدمهدی سیار بود.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اجرای این کنسرت ضمن قدردانی از عوامل این اجرا در جمع خبرنگاران گفت: لازم است به سهم خودم و همکارانم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) را تبریک بگویم و امیدوارم به برکت نام مقدس این بانوی گرامی و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی بتوانیم از این پس شاهد تولیدات بیشتری در عرصه موسیقی باشیم.

وی افزود: کنسرتی که امشب شاهد اجرای آن بودید در فاصله بسیار کوتاهی توسط گروه اجرایی تولید شده که دوستان هنرمند ارکستر آن را به بهترین شکل ممکن پیش روی مخاطبان قرار دادند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: سیاستگذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تببین و تولید آثار موسیقایی مرتبط با شهید سلیمانی و موضوع غزه و شهدای انقلاب وارد برنامه‌ریزی جدیدی شده که در آینده نزدیک درباره آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
-
ایرانی
۰۷:۳۷ ۱۳ دی ۱۴۰۲
خوشا به سعادتش
روحت شاد
Germany
ناشناس
۰۷:۰۳ ۱۳ دی ۱۴۰۲
روح این سردار دلها شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۵ ۱۳ دی ۱۴۰۲
روح این شهید شاد
آخرین اخبار