۲۱ طرح و پروژه بخش کشاورزی در ستاد توسعه استان‌های زاگرس نشین معرفی شد

معاون برنامه ریزی وامور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد ۲۱ طرح و پروژه که حاصل سال‌ها مطالعه، کار و تجربه در بخش‌های اجرایی و تحقیقاتی استان است به عنوان پروژه‌های پیشنهادی اولویت دار در ستاد توسعه استان‌های زاگرس نشین معرفی شد.

معاون برنامه ریزی وامور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ایران گفت: افزایش تولیدات در بخش کشاورزی استان از دو طریق ممکن می‌شود اول افزایش تولید با بکارگیری عوامل تولیدی بیشتر (زمین، آب و سایر نهاده ها) و دوم افزایش تولید با استفاده از فن آوری‌های پیشرفته وکارآمدتر و بهره گیری موثرتر از عوامل تولیدی است. 

حسین بهرامی ادامه داد: بدین منظور با توجه به قابلیت‌ها، شرایط و نیاز‌های استان تعداد ۲۱ طرح و پروژه که حاصل سال‌ها مطالعه، کار و تجربه در بخش‌های اجرایی و تحقیقاتی استان است و اشتغال بیش از ۲۲ هزار و ۹۹۰ نفر را به دنبال دارد به عنوان پروژه‌های پیشنهادی اولویت دار در ستاد توسعه استان‌های زاگرس نشین معرفی شد.


بیشتر بخوانید


وی افزود: اجرای این پروژه‌ها منجر به توسعه بخش کشاورزی و رشد قابل توجه ارزش افزوده تولیدات بخش کشاورزی در استان خواهد شد.

همچنین، محمد رضا سعیدی مدیر برنامه و بودجه سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در استان تعداد ۲۶ پروژه تامین و انتقال آب در سطح بیش از ۱۳ هزار هکتار از اراضی استان آغاز شده و تعداد ۶ پروژه به بهره‌برداری رسیده است و مابقی در مرحله اجرا و تکمیل هستند. 

وی افزود: اجرای طرح‌های قابل واگذاری، زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر را به صورت مستقیم فراهم خواهد کرد و نقش مهمی در افزایش تولیدات بخش کشاورزی شامل زراعت و باغات به صورت حداقل سالیانه ۱۳۰ هزار تن دارد. 

سعیدی اضافه کرد: پروژه‌های نیمه تمام تأمین و انتقال آب و توسعه کشاورزی در اراضی شیب‌دار باهدف حفاظت اراضی کشاورزی، جلوگیری از فرسایش خاک، توسعه اراضی زراعی و باغی در دست اجرا است که به‌دنبال آن رفع محرومیت، ایجاد اشتغال، تولید و افزایش درآمد ممکن خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.