حل گره کور شهرک‌های دامپروری ملایر در دولت سیزدهم

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: پروانه تاسیس میدان دام صنعتی این شهرستان در شهرک دامپروری «کرتیل‌آباد» پس از ۲۲ سال بلاتکلیفی صادر و گره کور این شهرک در دولت سیزدهم باز شد. 

یوسف کاکاوند گفت: در این راستا برای ۱۱ واحد مستقر در شهرک دامپروری کرتیل‌آباد پس از سال‌ها بلاتکلیفی پروانه بهره‌برداری صادر شد.

او گفت: برای ۶ واحد مرغداری ماده و احیای آن‌ها پیگیری‌های لازم برای صدور مجوز انجام شد تا به یک مجتمع مرغداری تبدیل شود که پس از چندین سال با اخذ مجوز به چرخه تولید اضافه شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به فعالیت ۹۷ واحد در بخش صنایع در سال ۱۴۰۰ در این شهرستان، گفت: سال گذشته هفت واحد جدید به ظرفیت صنایع تبدیلی اضافه کردیم که از این تعداد ۶ واحد شوری و ترشی و یک واحد بستنی است.

کاکاوند با اشاره به اهتمام جهاد کشاورزی برای احیای واحد‌های تولیدی، گفت: در سال گذشته هفت واحد مرغ گوشتی با ظرفیت ۸۲ هزار قطعه در این شهرستان احیا شد که با توجه به جوجه‌ریزی پنج مرحله‌ای در سال، ظرفیت قابل توجهی به تولید شهرستان اضافه شد.

او گفت: سه واحد مرغ تخمگذار نیز با ظرفیت ۷۰ هزار قطعه و یک واحد بوقلمون پرواری پنج هزار قطعه‌ای در این شهرستان احیا شد که این واحد دهه فجر افتتاح می‌شود و سه واحد تولیدات پرواری و شیری نیز با ظرفیت ۴۰۰ راس اضافه کردیم.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر همچنین گفت: در راستای بهینه‌سازی و افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی که انگور یکی از آنهاست، طرح پرتودهی محصولات کشاورزی با اعتباری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال هفته دولت امسال عملیات اجرایی آن آغاز شد که چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال آن آورده سرمایه‌گذار است.

او درباره پروژه گاوداری ۶ هزار راسی شستا در ملایر گفت: با پیگیری‌های انجام شده این پروژه به مرحله اجرا درآمد و هم اکنون پیشرفت خوبی دارد، سوله‌ها نصب شده و با تکمیل آن به ظرفیت دامپروری این شهرستان اضافه می‌شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر یادآور شد: کارخانه خوراک دام و طیور شهرستان ملایر با ظرفیت ۱۰ هزار تُن از دیگر اقدامات مهم در حوزه کشاورزی است که به بهره‌برداری رسیده و طی انعقاد تفاهم‌نامه با تعاونی دامداران، تولیدش را آغاز خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار