مشاهده دو قلاده پلنگ در زیستگاه‌های جنوب استان اردبیل

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: دو قلاده پلنگ در زیستگاه‌های حیات وحش جنوب استان اردبیل مشاهده و ثبت شد.

حسین معصوم زاده گفت: دو قلاده پلنگ در جریان سرشماری پاییزه پستانداران در زیستگاه کاوان شهرستان خلخال و در مجاورت منطقه حفاظت شده دربند مشکول مشاهده شد.

به گفته او، این دو قلاده پلنگ حین سرشماری و در دو نقطه متفاوت توسط گروه‌های سرشماری کننده مشاهده شد.

معصوم زاده گفت: در سال‌های گذشته نیز چند قلاده پلنگ در این منطقه مشاهده و توسط محیط بانان منطقه ثبت و مستند سازی شده است که نشان از توان بالای اکولوژیکی منطقه دارد.
او افزود: منطقه کاوان در حاشیه رودخانه قزل اوزون به مساحت حدود ۱۰ هزار هکتار در جنوب غربی شهرستان خلخال و در فاصله ۱۰ کیلومتری منطقه حفاظت شده آق داغ واقع شده و دارای تنوع بالای جانوری از جمله خرس قهوه ای، سیاه گوش، انواع سمور وکفتار می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۱:۱۰ ۱۷ دی ۱۴۰۲
متاسفم وقتی خبرهای تلخ را در مورد حیاط وحش می شنوم امیدوارم مسولین بی لیاقت به خودشان بیایند که در مورد مناطقی که گونه های پلنگ و یوزپلنگ را دارد و در حال انقراض هستند بیشتر تلاش کنند مامورین محیط زیست را برای حفاظت چند برابر کنند و در این سالهای خشک غذای طبیعی مثل خرگوش میش گوزن در آن مناطق رها کنند حتی الاغ های پیر را خریداری کنند ود ر منطقه رها کنند یا بهتر الاغ های جوان را بخرند و در مناطق رها کرده که جفت گیری کنند و باعث افزایش بشه تا شکار پلنگ و یوز باشد تا این حیوان از گرسنگی جان بدر ببرد و خیلی کارهای دیگر اگر کمی مسولین بجای هی بگن دولت بودجه ندارد از پولهایی که به اطرافیان خود میلیاردی می دهند تا در اروپا و امریکاحال کنند بدهند به محیط زیست می تواند محیط زیست و حیاط وحش حالش بهتر باشد
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی زره چی
۰۹:۰۶ ۱۴ دی ۱۴۰۲
آدرس دادن محل حیوانات خیلی اشتباه بزرگیه که انجام میدین آخه چرا داری محل حیوانات به شکارچی جماعت میگی
Iran (Islamic Republic of)
حسین اوجی
۰۲:۵۵ ۱۸ دی ۱۴۰۲
اتفاقا خوبه وقتی مستند سازی شه نیروهای بیشتر و حرفه ای تری برای حفاظت از منطقه هم باید برن البته...:)
Iran (Islamic Republic of)
رضی
۱۸:۱۶ ۱۳ دی ۱۴۰۲
سریع بکشید حیوان خطرناکی ی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۴ دی ۱۴۰۲
مگرخط ناک ترازانسان داریم؟