علی بهزادی با اشاره به اینکه قطار کرمانشاه و ملایر به صورت یک روز در میان از ایستگاه راهآهن ملایر عبور میکند،گفت: قطار مسافرتی که از ملایر اعزام میشود، از قم و تهران عبور کرده و پس از سمنان و شاهرود به مشهد میرسد، ۱۰ سالن دارد که متأسفانه فاقد رستوران است و به علت فرسوده بودن، خدمات رفاهی خوبی به مسافران داده نمیشود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزینه بلیط قطار همدان مشابه قطار ملایر است اما کیفیت قطار ملایر از همدان پایینتر بوده و این باعث نارضایتی مسافران شده که خوشبختانه با پیگیری نمایند مردم ملایر در مجلس و مدیران مربوطه، قول مساعد داده شد تا عید نوروز یکی از قطارهای خریداری شده از چین جایگزین این قطار فرسوده شود.
بهزادی با بیان اینکه از ملایر به طور مستقیم برای شهرهایی مثل بندرعباس قطار نداریم، اظهار کرد: مسافران باید بلیط قطار ملایر- تهران را بگیرند و با زمانبندی و هماهنگی خاص، پس از رسیدن به راهآهن تهران سوار قطار شهر مربوطه شوند.
وی تأکید کرد: با توجه به اینکه ملایر دارای دو برند شهر جهانی انگور و مبلمان منبت است و بازار هدف خوبی برای سوغات روستایی دارد بنابراین نیازمند یک قطار توشه بار به منظور بارگیری سوغات و صنایع دستی ملایر هستیم.
بهزادی با بیان اینکه به طور قطع این اقدام نقش مؤثری در رونق اقتصادی و جذب گردشگر ایفا میکند، افزود: مسئولان مربوطه پس از بازدید از راهآهن ملایر در زمینه تعویض قطار مستهلک فعلی و راهاندازی قطار باربری به ما قول مساعد دادند.
نماینده شرکت راهآهن در بحث فروش بلیط در ملایر ادامه داد: گنجایش و ظرفیت قطار فعلی ملایر ۳۶۰ نفر و ظرفیت قطار کرمانشاه ۴۲۰ نفر است و بیشتر مسافران قطار ملایر متقاضی سفر به مشهد هستند که بلیط آن ۴۸۲ هزار تومان است.
بهزادی با بیان اینکه در حال حاضر زمان حرکت قطار ملایر حدود ساعت ۲۰ هر شب است، یادآور شد: در بحث فروش بلیط، دو نوع بلیط داریم که مربوط به واگنهای چهار تخته و شش تخته است.