مددجویان کمیته امداد سراوان دوره‌های آموزشی صنایع دستی را فرا می‌گیرند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سراوان از برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی ویژه مددجویان و زنان سرپرست خانوار این شهرستان خبر داد.

حمزه ندرت‌زهی  اظهار کرد: با توجه به مطالبات مردمی و درخواست مددجویان کمیته امداد و زنان سرپرست خانوار در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی، رایزنی‌هایی با مدیران کمیته امداد حضرت امام‎ خمینی (ره) این شهرستان انجام شد.

افزود: در نهایت با موافقت طرفین، تفاهم نامه‌ای مشترک با محوریت برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی ویژه جامعه هدف در کمیته امداد این شهرستان به امضا رسید که از ماه آینده نیز اجرایی می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سراوان ادامه داد: دوره‌های آموزشی در رشته‌های سفالگری، سوزن‌دوزی و سکه‌دوزی در حال برگزاری است که در پایان نیز به شرکت کنندگان در دوره پس از اخذ نمره قبولی در آزمون نهایی، گواهینامه های معتبر مهارتی آموزشی تعلق خواهد گرفت که می‌توانند به منظور دریافت تسهیلات ایجاد و راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی و اشتغال کارگاهی اقدام کنند.

وی بیان کرد: در این دوره‌ها از اساتید و مربیان برجسته صنایع‌دستی این اداره استفاده می‌شود که به مدت ۴۵ روز از اول بهمن ماه آغاز و تا پایان ۱۵ اسفند ماه سالجاری ادامه خواهد داشت.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار