پارک‌های دوبله؛ نفس خیابان‌های همدان را به تنگ آورده

رئیس پلیس راهور شهرستان همدان گفت: از افزایش میزان مبلغ جریمه رانندگان متخلف در پارک دوبل در این شهر خبر داد 

سرهنگ ابراهیم فارسی گفت: در حال حاضر بیش از ۳ هزار تاکسی در شهر همدان فعال است و می‌توان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرد تا تعداد سفر‌های شهری با خودرو‌های تک‌سرنشین کمتر و تردد آسان شود و توقف دوبله و سد معبر در معابر رخ ندهد.

او از افزایش میزان مبلغ جریمه رانندگان متخلف در پارک دوبل خبر داد و گفت: به زودی میزان مبلغ جرایم رانندگی افزایش می‌یابد و جریمه رانندگان متخلف باید آخرین مرحله جهت بازدارندگی توسط پلیس باشد.

رئیس پلیس راهور شهرستان همدان با تاکید براینکه قبل از جریمه رانندگان بایداقداماتی انجام گیرد و زیرساخت‌های لازم فراهم شود، گفت: معضل ترافیک همدان این است که در مسافت طولانی از خیابان‌های شهر، پارکینگ و جای پارک خودرو وجود ندارد.

فارسی گفت: رانندگان در برخی خیابان‌ها دوبله پارک می‌کنند تا کاری را در اداره‌ای انجام دهند یا خریدی داشته باشند که بخشی از این معضل در نبود زیرساخت‌ها اتفاق می‌افتد و بخشی هم به فرهنگ‌سازی برمی‌گردد.

او با بیان اینکه از مردم همدان انتظار داریم قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا کمتر شاهد مشکلات حوزه ترافیکی باشیم، گفت: ما متخلفان را جریمه می‌کنیم، اما چون قبلا برگه‌های جریمه روی خودرو‌ها در شهر قرار می‌گرفت، نمود بیشتری داشت و در حال حاضر پیامک ارسال می‌شود و افراد توجه‌ای ندارند.

رئیس پلیس راهور شهرستان همدان گفت: خیلی از رانندگان به این جریمه‌ها توجهی ندارند و می‌گویند نهایت ۳۰ هزار تومان پرداخت کنند، اشکالی ندارد و حداقل با پارک دوبل به کار خود می‌رسند.

فارسی با اشاره به اینکه در شورای ترافیک چند راهکار تعریف کرده‌ایم که به کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تقسیم می‌شود، گفت: هم اکنون طرح ترافیک در قالب راهکار کوتاه‌مدت اجرا می‌شود تا تردد خودرو‌ها در معابر اصلی شهر کمتر باشد و لذا در حال حاضر در این زمینه طرح ورود به چهار خیابان منتهی به میدان امام (ره) همدان ممنوع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.